گروه خودرو - اینکه پژو روآی ایران‌خودرو بهتر است یا پراید سایپا، چندان مهم نیست. چراکه هم‌اکنون به استناد آمارهای منتشرشده مشتریان داخلی، پراید را بر روآ ترجیح می‌دهند. دو خودرویی که تقریبا در یک رنج قیمتی قرار دارند اما بازار یکی گرم‌گرم است و آن یکی سرد‌سرد؛

خود ایران‌خودرویی‌ها معتقدند روآی آنها هم ایمن‌تر از پراید است و هم با کیفیت‌تر، از طرفی دیگر سایپایی‌ها نیز اعتقاد دارند پرایدشان در کل به روآ می‌چربد و فعلا بخش زیادی از بازار را به دست گرفته است. حال با نگاهی مقایسه‌ای به مشخصات دو خودروی مذکور حق انتخاب را به شما می‌دهیم.

خودروی روآ از موتور OHV بهره می‌برد و حجم موتوری حدود ۱۶۰۰سی‌سی دارد در حالی که موتوری ۱۴۰۰سی‌سی روی پراید سوار است که با توجه به اختلاف ۲۰۰سی‌سی بین حجم موتور این دو، روآ قدرت مانور بیشتری نسبت به پراید دارد اما در عوض پراید سوخت کمتری مصرف می‌کند که این مزیت در شرایط فعلی سهمیه‌بندی بنزین عاملی مهم در جذب مشتری به حساب می‌آید و شما می‌توانید با خرید پراید، بنزین بیشتری را در کارت سوختتان ذخیره کنید. اما در عوض، ایمنی و کیفیت نسبتا کمتری را در مقایسه با پژو روآ خواهید داشت.

پراید در سیکل برون‌شهری، ۳/۵لیتر بنزین می‌سوزاند و در سیکل ترکیبی نیز مصرف سوختی برابر با ۹/۶ دارد. این در حالی است که روآ ۳/۸لیتر بنزین را در داخل شهر می‌بلعد و مصرف سوختش در صد کیلومتر سیکل ترکیبی نیز به ۸/۶لیتر بالغ می‌شود.

اگر پراید و روآ در مسیر مستقیم و شرایط جاده‌ای یکسان با هم کورس بگذارند، روآ طی ۱۴ثانیه شتابش به ۱۰۰کیلومتر در ساعت می‌رسد در حالی که پراید به لحاظ آنکه سبک‌تر است و به اصطلاح تیزتر، زمان کمتری را برای رسیدن به این شتاب صرف می‌کند. شما با پراید می‌توانید تا حداکثر ۱۶۵کیلومتر در ساعت برانید اما با روآ تا ۱۷۵کیلومتر هم جا برای گاز دادن دارید. باک پژو روآ ۵۲لیتر بنزین را در خود جا می‌دهد اما پراید ظرفیت باکش ۳۷لیتر است.

پژو روآ که به لحاظ ظاهر حجیم‌تر است، ایمن‌تر و محکم‌تر از پراید به نظر می‌رسد، هم‌اکنون با قیمت ۸میلیون و ۳۰۰هزار تومان در مدل بنزین‌سوز خرید و فروش می‌شود، در حالی که پراید بنزین‌سوز معمولی قیمتی برابر با ۸میلیون و ۱۵۰هزار تومان دارد.