روابط عمومی ایساکو - در راستای اجرای برنامه‌های خدمات پس از فروش در قالب طرح منشور ۲۰ گانه کلیه قطعات یدکی پرمصرف تحت پوشش گارانتی قرار می‌گیرد.

ناصر بیک‌زاده مرزبانی، مدیرعامل شرکت ایساکو، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در اجرای منشور ۲۰‌گانه گفت: بیش از ۶۰۰ قطعه یدکی که بخش عمده آن جزو قطعات یدکی پرمصرف است، تحت پوشش گارانتی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۰۰ قطعه پر مصرف با گارانتی در بازار عرضه شده است، اظهار کرد: تا پایان سال جاری

تمامی قطعات یدکی پرمصرف تحت پوشش گارانتی قرار می‌گیرد. او در این زمینه توضیح داد: مدت زمان گارانتی بسته به نوع قطعه و طول عمر آن تعیین می‌شود به عنوان مثال عمر مفید فیلتر هوا در بهترین حالت سه ماه است در حالی‌که طول عمر برخی قطعات برابر عمر یک خودرو است.

مدیرعامل ایساکو با بیان اینکه ۷۰‌درصد قطعات یدکی توسط ایران خودرو و ایساکو تامین می‌شود، تاکید کرد: حدود ۳۰‌‌درصد قطعات یدکی از خارج کشور تامین می‌شود.

وی در ارتباط با تامین قطعات یدکی برای محصولات ایران خودرو، تصریح کرد: براساس استانداردهای بین‌المللی، یک خودروساز باید ۸۵‌درصد قطعات مورد نیاز خودرو را در دوره گارانتی و وارانتی در سبد قطعات یدکی داشته باشد که ایران خودرو هم‌اکنون حدود ۷۰‌درصد از قطعات یدکی را در این سبد قرار داده که تا پایان سال جاری به رقم ۷۵‌درصد خواهد رسید.

وی ورود قطعات بی‌کیفیت را مهم‌ترین آفت در بخش خدمات پس از فروش دانست و افزود: واردات قطعات بی‌کیفیت و با قیمت نازل مورد استقبال در بازار قطعات یدکی قرار گرفته که استفاده از این قطعات غیراستاندارد باعث صدمات جبران‌ناپذیری می‌شود.

مرزبانی تصریح کرد: با همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط تمام تلاش خود را جهت جلوگیری از ورود قطعات تقلبی و غیر استاندارد به کارگرفته و در صورت شناسایی، افراد خاطی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.