نوسازی خودروهای کارکرده با اعطای تسهیلات

گروه خودرو- مدیرعامل شرکت مهندسی و بازرگانی سایپا (ستکو) روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ما به بیان جزئیات طرح تعویض محصولات کار کرده گروه خودروسازی سایپا پرداخت.

رمضان شرقی با اشاره به اینکه در این طرح خودروهای کارکرده پراید و زانتیا با محصولات نو تعویض خواهند شد، گفت: مالکان پرایدهای ۱۰ساله (با تاریخ خرید سال ۸۶) می‌توانند پرایدشان را با محصولاتی مانند ریو، تندر-۹۰ و البته خود پراید تعویض کنند. وی افزود: مشتریانی هم که دارای زانتیا با عمر ۵سال هستند، مجاز به شرکت در طرح ستکو به حساب می‌آیند و می‌توانند زانتیای کار کرده‌شان را با خودروهایی نظیر مگان، رونیز، ماکسیما و خود زانتیا عوض کنند.

مدیر شرکت مهندسی و بازرگانی سایپا درباره نحوه ثبت‌نام متقاضیان نیز به خبرنگار ما گفت: متقاضیان باید جهت ثبت‌نام به سایت ستکو به آدرس www.AUTO.setco.com مراجعه و طبق دستور عمل کنند.

شرقی اضافه کرد: ثبت‌نام‌کنندگان در مرحله اول باید نام خودرو کار کرده خود را وارد سایت کنند و پس از آن نیز نام محصول مورد نظرشان را برای تعویض، به سیستم ارائه بدهند که سیستم بعد از دریافت اطلاعات، مابه‌التفاوت قیمتی دو خودرو را به متقاضی اعلام خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان پس از این مرحله باید به ساختمان مرکزی شرکت مهندسی و بازرگانی سایپا واقع در تقاطع خیابان آزادی، یادگار امام مراجعه و اقدامات لازم را برای دریافت خودرو جایگزین انجام دهند.

وی ادامه داد: در این مرحله پرداخت مابه‌التفاوت خودروهای کارکرده و نو به دو صورت پرداخت نقدی و ارائه تسهیلات وام صورت می‌گیرد. بدین معنی که متقاضیان اگر مایل باشند می‌توانند با پرداخت مابه‌التفاوت به صورت نقدی، خودرو جایگزینشان را دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و سرمایه‌گذاری سایپا، درباره نحوه پرداخت تسهیلات نیز اظهار داشت: برای تعویض پراید با پراید، سه‌میلیون تومان وام در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و به افرادی هم که تمایل دارند به جای پراید و زانتیای کار کرده خود، مگان، رونیز، ماکسیما، تندر-۹۰، ریو یا زانتیا را جایگزین کنند وام ۶میلیون تومانی پرداخت خواهد شد.

وی نرخ بهره وام‌های مذکور را ۱۳درصد عنوان کرد و گفت: متقاضیان شرکت در طرح تعویض خودروهای کارکرده با برای اخذ وام، ۲۵درصد از کل مبلغ مابه‌التفاوت را در موسسه مالی و اعتباری انصار سپرده‌گذاری کرده و پس از اتمام اقساط، سپرده خود را پس بگیرند. شرقی تحویل خودروهای جایگزین را با استفاده از تسهیلات یک هفته تا ۲۰روز اعلام کرد.