گروه خودرو- ثبت‌نام‌کنندگان خودروی «ون» شرکت ایران‌خودرو دیزل تا پایان شهریور ماه ون‌های ثبت‌نامی خود را از گروه بهمن دریافت خواهند کرد. ربیعیان، رییس اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور ضمن بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته برای توسعه ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی سال گذشته اتحادیه تاکسیرانی ورود ۱۵هزار دستگاه «ون» را از طریق تامین‌کنند‌گان در برنامه کاری خود قرار داد که شرکت‌های متعهد موفق به اجرای تعهدات خود شدند اما ایران‌خودرو دیزل نتوانست ون‌های ثبت‌نامی را به متقاضیان تحویل دهد.

عدم اجرای تعهدات از سوی شرکت ایران‌خودرو دیزل در حالی است که براساس آمار سازمان، گسترش این شرکت در چهار ماه سال جاری بیش از ۷۰۷ دستگاه «ون» به تولید رسانده که این امر نشان‌دهنده آن است که این شرکت مشکلی برای تولید «ون» نداشته و عدم اجرای تعهدات آن به عوامل دیگری مانند مخالفت اتحادیه تاکسیرانی با افزایش قیمت خودروهای «ون» این شرکت مربوط می‌شود.

به طوری که ربیعیان چندی پیش خبر از نارضایتی تامین‌کننده‌ها از قیمت «ون»‌های تحویلی داده و گفته بود که تامین‌کنندگان نرخ جدید را برای واگذاری «ون» اعلام کرده‌اند. اما اتحادیه تاکسیرانی با آن مخالفت کرده و تنها افزایش ۵۰۰هزار تومانی را به تصویب رسانده که این مبلغ نیز مورد توجه تامین‌کنندگان قرار نگرفته است. از سوی دیگر آغاز بازپرداخت وام «ون‌های» تحویل داده شده نیز مشکلات دیگری را برای ثبت‌نام‌کنندگان به وجود آورد. به گفته ربیعیان عدم‌واگذاری «ون» به ثبت‌نام‌کنندگان در حالی صورت گرفته که با توجه به طی شدن مراحل بانکی برخی متقاضیان نزدیک به یک سال است که در حال بازپرداخت وام‌های خود هستند اما «ون» به آنها تحویل داده نشده که اتحادیه تاکسیرانی برای برطرف کردن مشکل این دسته از افراد و تحویل ون‌های ثبت‌نامی به آنها اقدام به حذف ایران‌خودرو دیزل از لیست تامین‌کننده‌های «ون» کرد و مبالغ واریز شده به حساب این شرکت را به گروه بهمن منتقل نمود و این شرکت ون‌های ثبت‌نام‌کنندگان را از این پس تامین خواهد کرد.

براساس گفته‌های ربیعیان در حال حاضر بیش از ۵۰۰ثبت‌نام‌کننده ون با وجود طی کردن تمام مراحل و اخذ مجوز از سوی اتحادیه مبنی‌بر دریافت «ون» هنوز موفق به دریافت ون‌های ثبت‌نامی خود نشده‌اند که با توجه به حذف ایران‌خودرو دیزل تا پایان شهریورماه این دسته از متقاضیان نیز موفق به دریافت ون‌های خود خواهند شد.