ایسنا- رییس هیات‌مدیره گروه خودروسازی سایپا از رونمایی خودروی کاملا ایرانی در ۲۲ بهمن خبر داد و گفت: تمام اجزای این خودرو ایرانی بوده و قیمت آن زیر ۱۰ میلیون تومان است و استانداردهای روز دنیا دارا است.

جواد نجم‌الدین در مراسم واگذاری نخستین مرحله یکصد‌هزار دستگاه پراید به فرهنگیان که روز گذشته در اداره تحویل شرکت سایپا برگزار شد، گفت: در فاز اول این طرح حدود ۴۵‌هزار خودرو به فرهنگیان واگذار می‌شود و تا فاز دوم به یکصد‌هزار دستگاه می‌رسد که امیدواریم در فاز بعد فرهنگیان از محصولات جدید سایپا استفاده کنند. وی ادامه داد: پروژه‌های جدیدی در شرکت سایپا در حال انجام است که دستاوردهای آن طی امسال و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. نجم‌الدین به فعالیت گروه ‌خودروسازی سایپا اشاره کرد و اظهار داشت: در سال‌جاری توانستیم علاوه بر تحقق برنامه‌های تولیدی و توسعه‌ای، ۱۰‌درصد تولیدات را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: ۸/۵۵‌درصد بازار خودرو را شرکت سایپا در اختیار دارد، ضمن این‌که ۳۰ پروژه را به مناسبت سال نوآوری و شکوفایی و سی‌امین سالگرد انقلاب اسلامی افتتاح می‌کنیم. رییس هیات‌مدیره گروه خودروسازی سایپا افزود: یک بخش از فعالیت ما، برنامه‌های توسعه‌ای است که می‌توان به پروژه تولید موتور L۹۰، خودروی دوگانه‌سوز انژکتوری و خودروی ملی اشاره کرد.وی به تولید خودروی کاملا ایرانی تا پایان امسال اشاره کرد و گفت: تمام اجزای این خودرو ایرانی است و امتیاز این خودرو متعلق به سایپا است. ضمن این‌که قیمت این خودرو زیر ۱۰‌میلیون تومان است و استانداردهای روز دنیا را در خود دارد. از نظر مصرف نیز دارای استانداردهای بین‌المللی است.نجم‌الدین افزود: این خودرو در ۲۲بهمن رونمایی و تولید انبوه آن از سال آینده آغاز می‌شود .

وی دیگر پروژه‌های این گروه خودروسازی را پروژه خودروی دوگانه سوز انژکتوری ذکر کرد و گفت: در این خودرو ۸‌درصد کاهش مصرف گاز داریم. رییس هیات‌مدیره گروه خودروسازی سایپا به پروژه تولید موتور پایه گاز‌سوز اشاره کرد و گفت: این پروژه طی یک ماه آینده به تولید انبوه می‌رسد. وی افزود: تولید خودروی پراید با گیربکس اتوماتیک نیز تا آخر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.