گروه خودرو - پلیس اصلی‌ترین مرجع اعلام ایمنی خودرو در دنیا است. سردار محمد رویانیان در واکنش به اظهارات وزیر صنایع و معادن مبنی بر اینکه پلیس در هیچ جای دنیا مسوول تدوین استاندارد ایمنی خودرو نیست، این جمله را بیان و تاکید کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا خصوصا کشورهای عضو اتحادیه اروپا هیاتی متشکل از کارشناسان پلیس، وزارت راه، وزارت صنایع و وزارت کشور که نوعا در اروپا نمایندگان شهرداری هستند، تمام استانداردهای خودرو را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار می‌دهند که به لحاظ اهمیت نظریه پلیس در این هیات از دو نماینده پلیس استفاده می‌شود.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس و به گفته سردار رویانیان در دنیا پلیس علاوه بر خودرو در زمینه تمامی ماشین‌آلات مرتبط با راهنمایی و رانندگی نیز نظر می‌دهد اما جای تعجب است که در ایران این‌گونه نیست. به‌گفته رییس پلیس راهنمایی و رانندگی: در ایران اقتصاد برایمنی تقدم دارد در صورتی که باید ابتدا ایمنی وسیله نقلیه مورد بررسی قرار گیرد و بعد در زمینه اقتصاد بحث شود.

آخرین اولتیماتوم سردار محمد رویانیان به خودروسازان مبنی بر معرفی خودروهای ناایمن که هفته گذشته و در گزارش تصویری مطرح شد واکنش بسیاری از سوی مسوولین را به همراه داشت، به‌طوری که پس از دفاع مدیرعامل سایپا از محصولات این شرکت، محرابیان وزیر صنایع و معادن نیز در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد پلیس را مسوول تدوین استاندارد ایمنی خودرو ندانست و اظهار داشت که خودرو براساس استانداردهای تدوین شده تولید می‌شود و کارشناسان بخش تحقیقات صنایع نیز موظف به تدوین استاندارد خودرو هستند و این صحبت‌ها از سوی پلیس پایه و اساس ندارد.

سردار رویانیان در این برنامه تلویزیونی تاکید کرده بود که اکثر خودروهای داخلی ناایمن هستند که در صورت عدم ارتقای ایمنی آنها، از سال ۸۸ و به منظور اطلاع‌رسانی خودروهای ناایمن معرفی خواهند شد.