روابط عمومی ایران خودرو- گروه صنعتی ایران خودرو به منظور کسب سهم مناسب از بازار خودرو کشور و پاسخگویی به نیاز قشر جوان، سمند جدیدی را به نام سمند جوانان طراحی و تولید کرد.

منوچهر منطقی مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم معرفی و رونمایی این خودرو گفت: ایده طراحی و تولید خودرو سمند جوانان با استفاده از نظرات این قشر فهیم کلید خورده است.

وی پیش‌بینی کرد این خودرو در سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. مدیر عامل گروه صنعتی ایران با اشاره به اینکه کارطراحی و تولید خودرو سمند جوانان توسط مهندسین مرکز طراحی و توسعه محصولات جدید این شرکت انجام شده است، خاطر نشان ساخت: استقبال از این خودرو در نخستین روز نمایشگاه بین‌المللی مشهد بسیار مطلوب بوده است. وی مهم‌ترین ویژگی‌های خودرو سمند جوانان را قدرت موتور ۱۳۰ اسب بخار، کاهش‌ پنج‌درصدی سوخت این خودرو نسبت به سمند‌های معمولی‌، دارای ترمزضد قفل، سیستم تعلیق و صندلی‌های اسپرت، رکاپ‌های جدید، تزئینات داخلی تمام چرم، سیستم صوتی حرفه‌ای، کمک فنر‌های جدید و.. عنوان کرد. منطقی تاکید کرد: سمند جوانان در راستای توسعه و تقویت برند ملی ایران تولید شده است که گام جدیدی در حفظ سهم بازار خودرو سمند است.