گروه خودرو- مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو خبر داد: دومین خودرو ملی بهمن‌ماه توسط ایران‌خودرو معرفی می‌شود. منوچهر منطقی در مراسم افتتاح نمایشگاه خودرو مشهد اظهار داشت: طی ۶ سال اخیر ایران‌خودرو سه‌میلیون دستگاه خودرو تولید کرد که معادل تولید کل عمر چهل ساله شرکت است.

وی گفت: سال گذشته تیراژ تولید خودروهای تجاری شرکت ۱۸هزار دستگاه بود و امسال به ۲۳ هزار دستگاه خواهد رسید.

منطقی همچنین از توسعه فعالیت‌های دیزلی این شرکت و مشارکت در توسعه خطوط ریلی استان خراسان خبرداد و افزود: گروه صنعتی ایران‌خودرو اکنون توانمندی زیادی بدست آورده و در سایر صنایع نیز ورود پیدا کرده است.

منطقی مشارکت ایران‌خودرو در پتروشیمی همدان و انبارگردانی فرودگاه امام را در همین راستا عنوان کرد و یادآور شد: ایران‌خودرو هم‌اکنون ۵۶درصد فروش بازار و به لحاظ تعداد ۴/۴۶درصد تولید را در اختیار دارد. وی ادامه داد: اکنون ده محصول را در ۵۴ مدل عرضه می‌کنیم و با افزایش تولید سعی کرده‌ایم کیفیت را بهبود بخشیم. مدیرعامل ایران‌خودرو یادآور شد: ایران‌خودرو با راه‌اندازی سایت خراسان و سایت تبریز فعالیت در سایر نقاط کشور را آغاز کرده است و حضور در دیگر نقاط را در دست بررسی دارد. به گفته منطقی سال ۸۷ بالغ بر ۸۰درصد تولیدات ایران‌خودرو در تهران، ۱۶‌درصد در خراسان، ۳‌درصد در تبریز و یک‌‌درصد در سایت‌های خارجی انجام خواهد شد. وی صادرات ایران‌خودرو در سال هشتاد و چهار را ۱۱۰‌میلیون دلار، در سال هشتاد و پنج ۳۱۰‌میلیون دلار و در سال هشتاد و شش ۵۰۰‌میلیون دلار عنوان کرد. منطقی گفت: تاکنون در ۷ نقطه دنیا پایگاه تولید خودرو ایجاد کرده‌ایم و در میان ۱۰۰ شرکت برتر کشورهای اسلامی دارای رتبه سوم هستیم.

مدیرعامل ایران‌خودرو صرف ۳/۱ تا ۲۵/۶ درآمد خودروسازان معتبر دنیا برای تحقیق و توسعه را نیز مورد اشاره قرار دارد و افزود: تحقیق و توسعه برای صنایع بسیار هزینه‌بر است و در مراحل نخست حمایت‌های دولت‌ها را می‌طلبد.

وی ون تندر، وانت تندر، روآ و سورن جدید را محصولات تازه ایران‌خودرو در نمایشگاه مشهد معرفی کرد و خبرداد: دومین برند ملی ایران‌خودرو در بهمن ماه رونمایی می‌شوند.

منطقی ادامه داد: ظرفیت تولید یک‌میلیون دستگاه خودرو را ایجاد کرده‌ایم که ۸۰‌درصد در داخل و ۲۰‌درصد در خارج کشور تولید خواهد شد.

مدیرعامل ایران‌خودرو با اشاره با انجام تحقیقات مشترک با پژو برای تولید دو خودروی جدید افزود:‌درصددیم سبد محصولات خود را کامل کنیم و به همین منظور پژو ۴۰۷ را نیز به محصولاتمان اضافه خواهیم کرد.