ایسنا- اتوبوس بین شهری اسکانیا C۱۲ و کامیون ولوو FH در صدر کیفی‌ترین اتوبوس و کامیون‌ها در تیرماه قرار گرفتند.

اتوبوس بین شهری اسکانیا C۱۲، اتوبوس بین شهری ولو و B۷ و اتوبوس شهری ایویکو در صدر سه اتوبوس برتر ساخت داخلی در تیرماه بودند.

اتوبوس شهری رنو۲۶۱۲، اتوبوس شهری رنو CNG، اتوبوس شهری بنزO۴۵۷، مینی بوس هیوندایی کروز، میدل باس سامان و اتوبوس بین شهری بنز C۴۵۷ در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

در بررسی‌های انجام شده که طی آن بخش‌های مختلف مونتاژ، ساخت و رنگ خودروها مورد ارزیابی قرار گرفتند، در بخش فنربندی تعلیق و فرمان میدل باس سامان، در بخش موتورو انتقال قدرت اتوبوس بین شهری بنز C۴۵۷، در بخش ترمز مینی‌بوس هیوندایی کروز، در بخش تجهیزات الکتریکی اتوبوس شهری رنو CNG، در بخش تزئینات داخلی و خارجی میدل باس سامان، در بخش صداهای غیرعادی اتوبوس شهری ایویکو، در بخش بدنه بازهم اتوبوس بین شهری بنز ‌C۴۵۷، در بخش نفوذ آب اتوبوس شهری بنزO۴۵۷ و در بخش رنگ اتوبوس شهری رنو CNG حائز بدترین نمره‌های کیفی شدند.

بر اساس این گزارش در گروه کامیون و کامیونت کامیون ولوو FH، کامیون بنز اکسور و کامیون رنو میدلام در صدر کیفی‌ترین کامیون‌ها قرار داشتند.

پس از آنها نیز انواع کامیونت ایسوزو، کامیونت فوتون، کامیون رنوبادسان، کامیون آمیکو M۲۶۳۳، کامیون بنز سبک LP، کامیون کاویان و کامیون سنگین بنز WH در رده‌های بعدی قرار داشتند.

در این گروه و در قسمت موتور و انتقال قدرت، بدنه و نفوذ آب کامیون سنگین بنز WH، در بخش فنربندی، تعلیق و فرمان، تزئینات داخلی و خارجی و رنگ کامیون کاویان، همچنین در بخش ترمز کامیون آمیکو M۲۶۳۳ پایین‌ترین نمره‌های کیفی را داشتند.

در گروه خودروهای سنگین و در بخش نفوذ آب اتوبوس شهری رنو۲۶۱۲، اتوبوس شهری رنو CNG، اتوبوس شهری بنز O۴۵۷، مینی بوس هیوندایی کروز و اتوبوس بین شهری بنز C۴۵۷ در سطح

غیر قابل قبول بودند یعنی بیش از نیمی از خودروهای گروه مینی‌بوس و اتوبوس به نفوذ آب نه نمی‌گویند!

در بخش صداهای غیر عادی و تزئینات داخلی و خارجی به ترتیب اتوبوس‌ شهری ایویکو و میدل باس سامان نیز در سطح کیفی غیر قابل قبول قرار گرفتند.

در گروه کامیون و کامیونت و در بخش فنربندی، تعلیق و فرمان کامیون کاویان در سطح کیفی غیر قابل قبول قرار گرفت.