گروه خودرو- طرح جامع فروش نقدی تاکسی به مسافربران شخصی آغاز شد.

مدیر طرح جایگزینی مسافربرهای شخصی با بیان این مطلب گفت: مسافربرهای شخصی که طی سال‌های ۸۵ و ۸۶ شناسایی و ساماندهی شده‌اند می‌توانند در قالب این طرح تاکسی‌های جدید دریافت کنند. حسین هاشمی افزود: ۱۵ تا ۲۰هزار مسافربر شخصی مشمول این طرح می‌شوند و زمان تحویل تاکسی به آنها ۱۵ روز پس از ثبت‌نام خواهد بود.

وی همچنین اظهار داشت: بر اساس طرح فروش نقدی تاکسی، مسافربرهای شخصی که خودرو آنها مدل ۷۳ تا ۸۰ است، با تحویل خودرو خود، تاکسی جدید دریافت و مابه‌التفاوت قیمت خودرو دریافتی را به صورت نقدی به شرکت سایپا یا ایران خودرو واریز خواهند

کرد.

هاشمی ادامه داد: برای این طرح با سایپا و ایران خودرو قرارداد منعقد شده است و این دو شرکت خودروهای پژو ۴۰۵، سمند، پژو روآ، پراید صبا و ۱۴۱دوگانه‌سوز را به صورت تاکسی ارائه خواهند کرد.

مدیر طرح جایگزینی مسافربرهای شخصی افزود: مسافربرهای شخصی باید برای دریافت تاکسی، ابتدا به ادارات تاکسیرانی محل اقامت خود مراجعه و پس از نام‌نویسی و دریافت معرفی‌نامه، به نمایندگی‌های ایران خودرو یا سایپا مراجعه کنند.

وی گفت: قرار است در جلسه هفته آینده با مسوولان بانکی درباره تسهیلات بانکی برای این طرح مذاکره شود.

هاشمی اضافه کرد: مسافربرهای شخصی که مدل خودرو آنان ۸۱به بالا است، نیازی به تغییر و یا دریافت خودرو جدید ندارند و فقط با تغییر رنگ، خودرو آنها به تاکسی تبدیل می‌شود.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: از سال ۸۵ تاکنون بیش از ۲۰هزار مسافربر شخصی با تغییر رنگ، خودرو خود را به تاکسی تبدیل کرده‌اند.