ایسنا- مدیرعامل ایران خودرو درباره برنامه تولید این شرکت برای توسعه تولیدات خودروهای سواری دیزلی گفت: امسال تولیدات این شرکت به صورت محدود و صرفا برای مقاصد صادراتی خواهد بود.

منوچهر منطقی اظهار کرد: در این زمینه با وزارت نفت یک گروه مشترک تشکیل داده‌ایم و هزینه‌های خودروهای دیزلی برای تحقیق را وزارت نفت تعهد کرده است. وی تصریح کرد: تنوع استفاده از سوخت دیزل در دنیا متفاوت است؛ به طوری که این تنوع در اروپا به صورت نیمی تولیدات بنزینی و نیمی از سوخت‌های دیگر است و در قسمت‌های دیگر این تنوع تولید ۶۰ به ۴۰‌درصد است. به گفته او اگر ۲۰ تا ۳۰‌درصد از تولیدات سواری به صورت دیزلی باشد، به یک عدد عقلایی رسیده‌ایم.

منطقی ادامه داد: در این میان نیز تا سال ۱۳۹۰ پالایشگاه‌های کشور ۷۰‌میلیون لیتر گازوئیل واجد شرایط تولید خواهند داشت و به نظر من اگر تا سال ۱۳۹۰ حدود ۳۰‌درصد تولیداتمان گازوئیلی شود، عقلایی خواهد بود، ولی این امر مستلزم آن است که تیراژ و ظرفیت‌های لازم ایجاد شود. پس از رفع شدن ممنوعیت تولید خودروهای سواری‌ دیزلی، ایران خودرو قصد دارد در بهمن ماه محصول پژو ۲۰۶ دیزلی را عرضه کند و پس از آن نیز سمند را با موتور دیزل عرضه خواهد کرد.