روابط عمومی‌‌زاگرس‌خودرو - همکاری استراتژیک پروتون مالزی و سایپا ایران هم‌اکنون درمرحله امضای تفاهم‌نامه‌‌‌های مقدماتی است و مطالعات امکان‌سنجی این همکاری‌ها برای امضای قرارداد رسمی‌‌آغاز شده است.

زین‌العابدین سیدمحمدطاهر مدیرعامل شرکت‌‌خودروسازی پروتون مالزی بابیان مطلب فوق گفت: پیشنهاد این همکاری بین دوشرکت بزرگ سایپا و پروتون از سوی شرکت‌‌خصوصی زاگرش‌‌خودرو به‌عنوان شریک تجاری ما درایران ارائه شده و به‌طور قطع، هرگونه همکاری از این‌پس به‌صورت سه‌جانبه انجام خواهد شد.

وی‌ با اشاره به اینکه نقش زاگرس‌‌خودرو دراین همکاری‌ها نادیده گرفته نشده، افزود: منافع، شرایط و ملزومات هیچ‌یک از سه‌شرکت پروتون، زاگرس‌‌خودرو و سایپا دراین میان نادیده گرفته نخواهد شد.

به‌گفته زین‌العابدین درحال حاضر زاگرس‌‌خودرو طرف اصلی قرارداد پروتون مالزی در ایران است و توزیع محصولات پروتون در بازار ایران توسط این شرکت انجام می‌شود و امکان صادرات سه مدل دیگر از محصولات پروتون به ایران در دست بررسی است.

مدیرعامل شرکت پروتون مالزی اظهار داشت: تولید و صادرات مشترک‌‌خودرو با ایران از اهداف آرمانی ما است و حتی امکان صادرات‌‌خودرو توسط سایپا به مالزی نیز فراهم است.

سیروس غلامی، مدیرعامل شرکت زاگرس‌‌خودرو نیز به‌عنوان یکی از طرف‌‌‌های این همکاری بااشاره به اینکه زاگرس‌خودرو هم‌اکنون حدود شش قرارداد همکاری رسمی‌‌ازجمله تولید، توزیع، قطعه‌سازی، خدمات بعد‌از فروش و‌‌... با شرکت پروتون مالزی دارد گفت: این شرکت تاکنون با احداث کارخانه‌‌خودروسازی در استان لرستان و توسعه فعالیت‌‌‌های اقتصادی معادل ۴۴۰ میلیون دلار امکان سرمایه‌گذاری فراهم کرده که درصورت اجرای کامل طرح‌ها بالغ بر ۱۲هزارو ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم درکشور ایجاد خواهد شد و این درحالی است که تاکنون ۵۰درصد این برنامه محقق شده است.