گروه خودرو- در حالی که این روزها بحث‌هایی مبنی بر همکاری شرکت خودروسازی فیات ایتالیا با ایران‌خودرو به گوش می‌رسد، مدیرعامل ایران‌خودرو پاسخ به ابهامات این موضوع را به سه سال دیگر حواله کرد. منوچهر منطقی با بیان اینکه ایران‌‌خودرو مذاکراتش را با فیات از سال ۱۳۸۰ آغاز کرده، گفت: در میانه‌های مسیر مذاکرات به دلیل آنکه جنرال‌موتورز آمریکا بخشی از سهام فیات را خریداری کرد، مذاکرات ما نیز با این شرکت ایتالیایی به حالت تعلیق درآمد. وی افزود: پس از آنکه فیات سهام خود را از جنرال‌موتورز پس گرفت، ما به این فکر افتادیم که دوباره مذاکرات خود را با مسوولان این شرکت آغاز کرده و با همکاری آنها در کشور، خودرو تولید کنیم. مدیرعامل ایران‌خودرو ادامه داد: در حال حاضر نیز مشغول مذاکره‌ایم و در صورت رسیدن به توافقات نهایی، همکاری خود را با این شرکت ایتالیایی معتبر آغاز خواهیم کرد. منطقی همچنین در پاسخ به این پرسش خبرنگار ما که از وی پرسید نتیجه مذاکرات چه زمانی مشخص می‌شود، تنها اظهار داشت: پاسخ شما را سه سال دیگر می‌دهم!

گفته‌های مدیرعامل ایران‌خودرو در شرایطی است که مجید شیخانی، قائم‌مقام وی نیز چندی پیش به خبرنگار ما گفت که هیچ‌گونه اطلاعی از مذاکرات ایران‌خودرو با فیات نداشته و در این زمینه بی‌خبر است.

اما بی‌خبری شیخانی نیز در شرایطی است که شرکت بنیان توسعه پارس (بن‌رو) با مدیریت محمدرضا غروی، مدیرعامل سابق ایران‌‌خودرو هم‌اکنون در مرحله پیش فروش یکی از مدل‌های فیات با نام سی‌نا است. برخی منابع خبری نیز چندی پیش از ورود انواع مدل‌های فیات به بازار کشور طی مهرماه سال‌جاری خبر داده بودند.