ایسنا - رییس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودروی تهران گفت: در حال حاضر در بازار لوازم یدکی خودرو عرضه بیش از تقاضا است و بازار راکد است. غلامرضا بخشی‌زاده درباره دلایل رکود بازار گفت: این رکود دلایل مختلفی دارد که از جمله آن عرضه زیاد و تقاضای کم و دلایل حاشیه‌ای مثل طرح زوج و فرد خودروها و راه‌اندازی خطوط بی‌آرتی است.

وی افزود: اما اصلی‌ترین مشکل این صنف افزایش مالیات‌ها است چون با وجود استدلال اتحادیه در مورد رکود بازار و اصرار بر اینکه مالیات‌ها افزایش نیابد، اما امسال ۲۲‌درصد به مالیات‌ها اضافه شده است و اکثر تولیدکنندگان داخلی هم‌اکنون کالاهایی با قیمت و کیفیت متفاوت به بازار عرضه می‌کنند. رییس اتحادیه لوازم یدکی خودروی تهران افزود: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از لوازم یدکی فروشان در خیابان قزوین تا مولوی قرار دارند با اجرای طرح بی‌آرتی هیچ خودرویی حق توقف ندارد و این موضوع باعث شده که فروش فروشندگان لوازم یدکی کاهش چشمگیری داشته باشد.

وی درباره افزایش قیمت لوازم یدکی گفت: با توجه به اینکه در بازار انواع کالاها با افزایش قیمت روبه‌رو بوده‌اند ولی لوازم یدکی افزایش قیمتی نداشته است. عرضه لوازم یدکی بیش از تقاضا است.