گروه خودرو- مسیح تفرشی، مدیرعامل جدید پارس‌خودرو که پس از مهرداد بذرپاش در این شرکت حضور یافت، چندی پیش برای اولین بار در گفت‌وگو با خبرگزاری موج از ورود ماکسیمای جدید به ایران خبر داد و اظهار داشت که براساس یکی از مصوبات هیات‌مدیره پارس‌خودرو، بررسی ورود ماکسیمای جدید به ایران در این شرکت در حال پیگیری است. این گفته تفرشی در حالی است که شرکت نیسان تولیدکننده خودروی ماکسیما از سال ۲۰۰۴ به بعد تولید این خودرو را به آمریکای شمالی منتقل کرده و بسیاری از قطعات این خودرو نیز توسط قطعه‌سازان آمریکایی تامین می‌شود که با توجه به این شرایط امکان ورود این خودرو به کشور وجود ندارد. ممنوعیت تولید و یا ورود خودروهای آمریکایی در کشور به پیش از ۳۰ سال گذشته و زمان پیروزی انقلاب اسلامی بازمی‌گردد به طوری که در آن مقطع شرکت پارس‌خودرو که مونتاژ محصولات جنرال‌موتورز را در برنامه کاری خود قرار داده بود اقدام به توقف خط تولید محصولات این شرکت کرد. پس از شرکت پارس‌خودرو نیز شرکت کرمان‌موتور که تولید خودروی ماتیز را در دستور کار خود قرار داده بود با وجود استقبال بسیار از این خودرو به دلیل خرید سهام دو توسط شرکت جنرال‌موتور ناچار به توقف تولید این خودرو شد.

بنابراین با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی حاکم میان ایران و آمریکا امکان تولید و یا ورود خودروهای آمریکایی به کشور وجود ندارد به طوری که امیری، مدیر اسبق شرکت پارس‌خودرو نیز بارها به عدم امکان ورود ماکسیمای جدید به کشور تاکید و عنوان کرده است که به دلیل مسائل سیاسی و اقتصادی امکان تولید و یا ورود ماکسیمای جدید به کشور وجود ندارد.

نیسان ماکسیما برای اولین بار در سال ۱۹۷۶ به عنوان نوع پیشرفته بلوبرد ساخته و در سال ۱۹۸۰ در خط تولید قرار گرفت و تولید مدل‌های مختلف آن نیز تاکنون ادامه داشته است. نیسان ماکسیمای تولیدی در ایران تولید سال ۲۰۰۰ شرکت نیسان بوده که در سال ۲۰۰۴ تولید آن در شرکت پارس‌خودرو آغاز شده است.

ماکسیما تا پیش از سال ۲۰۰۴ میلادی در اوبامای ژاپن تولید می‌شد اما از سال ۲۰۰۴ به بعد تولید آن به آمریکای شمالی منتقل شد. در حال حاضر نیز شرکت نیسان نسل جدید ماکسیما را طراحی و تولید کرد که از لحاظ بدنه با خودروی ماکسیمای تولید شده در ایران کاملا متفاوت است.