خبرگزاری فارس - دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به سفر مدیرعامل شرکت پژو به ایران از توافق ایران خودرو و پژو فرانسه برای واردات پژو ۴۰۷ در اواخر شهریور ماه به بازار ایران خبر داد. احمد نعمت بخش اظهار داشت: براساس مذاکراتی که بین مدیران ایران خودرو و پژو فرانسه صورت گرفت، قرار شد این دو شرکت یک اتحاد استراتژیک و تبادل اطلاعات بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

وی ادامه داد: براساس توافق صورت گرفته، تعدادی پژو ۴۰۷ به صورت «سی‌بی‌یو» به بازار ایران وارد خواهد شد تا میزان استقبال مردم از این خودرو ارزیابی شود.

به گفته وی در صورتی که پژو ۴۰۷ با استقبال مناسبی از سوی خریداران روبه‌رو شود اقدامات لازم برای مونتاژ و تولید این محصول در داخل آغاز خواهد شد. نعمت بخش با اشاره به تغییرات انجام شده توسط کارشناسان ایران خودرو روی پژو ۲۰۶ به منظور طراحی پژو «اس دی» گفت: براساس مذاکراتی که بین مدیران پژو و ایران خودرو صورت گرفت، قرار است نمونه چنین طراحی بر روی برخی محصولات دیگر پژو نیز صورت گیرد و علاوه بر این با استفاده از توان صنعت قطعه‌سازی کشور، صادرات خودروهای جدید با میزان ساخت داخل بالا و صادرات قطعات داخلی نیز در شبکه پژو انجام شود.

به گفته برخی کارشناسان، هزینه واردات هر دستگاه پژو ۴۰۷ که هم رده سیتروئن C۵ است، حدود ۴۸میلیون تومان است اما پیش‌بینی می‌شود قیمت آن در بازار به حدود ۶۰میلیون تومان برسد.