ایسنا - تولید خودروهای ویژه معلولان و جانبازان در ایران خودرو آغاز شده که این خودروها براساس میزان جراحات افراد سفارش شده و از نیمه دوم امسال به تولید انبوه می‌رسند. علی اصغر سرایی‌نیا - معاون فروش ایران خودرو - ضمن بیان این مطلب افزود: خودروهایی که برای این کار در نظر گرفته شده‌اند، عبارتند از پژو ۴۰۵، پژو پارس و سمند، که البته عرضه برخی از آنها نیز آغاز شده و این خودروها به صورت دنده اتوماتیک هستند.

وی در مورد سمند با موتور EF۷ پایه گازسوز که به تازگی به صورت رسمی عرضه آن آغاز شده است، گفت: استقبال مردم برای این خودرو به حدی خوب بوده که ظرفیت فروش آن برای تحویل در شهریور، مهر و آبان ماه پر شده است و امسال بنا داریم هر چه قدر ثبت نام برای این خودرو داشتیم، تحویل دهیم و تعهداتمان به سال آینده موکول نشود. قیمت فروش سمند LX با موتور EF۷ حدود ۱۶‌میلیون و ۴۵۰‌هزار تومان است.

وی همچنین در مورد فروش خودروهای سفارشی این شرکت و این‌که چرا نمایندگان آنها فروش بدون آپشن (سفارشی) ندارند گفت: این خودروها سفارشی و بنا به درخواست مردم بوده است و البته آنها را در مدل ساده (بدون آپشن) نیز عرضه می‌کنیم.

او درباره سمند سریر سفارشی و برنامه ایران خودرو برای عرضه آن گفت: این خودرو به صورت ۱۰۰‌درصد سفارشی عرضه می‌شود. قیمت‌گذاری برای آن نیز انجام شده که کمی بالاتر از قیمت سمند سورن خواهد بود و هم‌اکنون در حال عرضه آن هستیم. قیمت سمند سریر سفارشی نیز از ۲۰ تا ۲۴‌میلیون تومان و به صورت کاملا سفارشی

متغیر است.