خبرگزاری مهر - وزیر صنایع و معادن بر تولید موتور و خودرو کم‌مصرف برای تحقق سیاست کاهش مصرف سوخت که از محور‌های بزرگ طرح تحول اقتصادی است، تاکید کرد.

علی اکبر محرابیان در مراسم معرفی محصولات جدید اتوماتیک و تحویل سمند LX با موتور EF۷ ایران خودرو گفت‌:‌ در برنامه تحول اقتصادی دولت‌، تمام هدف‌گذاری‌های لازم برای رفع خطا‌های موجود در زیرساخت‌های صنعت خودروسازی کشور انجام شده است.

وی با اشاره به رونمایی موتور ملی در سال گذشته افزود: امسال این موتور به روی سمند LX نصب و امروز شاهد تولید تجاری و تحویل این خودرو به مشتریان هستیم که این امر نشان‌دهنده عزم راسخ ایران است.

محرابیان از طراحی موتور سنگین دیزلی به دست متخصصان داخلی خبر داد و گفت: این اقدام در منطقه بی‌نظیر است و دولت و وزارت صنایع ومعادن از اجرای این طرح حمایت می‌کند.

وزیر صنایع و معادن در بخش دیگری از سخنان خود افزود‌: طراحی موتور و خودرو‌های گاز سوز و کم‌مصرف از جمله اهداف و سیاست‌های دولت در اجرای تبصره ۱۳ است‌. وی در ادامه تصریح کرد: با استفاده از توانمندی نیرو‌های کارشناسی و متخصص داخلی قادر به کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از خروج ارز از کشور خواهیم بود. محرابیان همچنین افزود‌: اجرای برنامه بودجه سنواتی و قانون مدیریت مصرف سوخت توفیقات خوبی را برای خودروسازان به همراه داشته؛ به‌طوری که خودرو سازان در اجرای کاهش مصرف انرژی‌، با تولید خودرو‌های کم‌مصرف و استفاده از گاز طبیعی پیشتاز بوده‌اند.