روابط‌عمومی ایران‌خودرو- مجلس هشتم نسبت به صنعت خودروسازی توجه ویژه دارد و آماده همه گونه همکاری در راه بهبود شرایط و رشد این صنعت است.

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در مراسم عرضه محصولات جدید ایران‌خودرو با گیربکس اتوماتیک، مواد اولیه را از جمله چالش‌های صنعت خودروسازی عنوان کرد وگفت: در شرایط کنونی فشار جدی بر دوش مدیریت ایران‌خودرو و قطعه‌سازان در زمینه گردش نقدینگی وجود دارد و ادامه حیات صنعت خودرو در این شرایط جز نتیجه تدبیر، توان، دانش و تجربه مدیریت و کارکنان نیست.

وی هزینه‌های پرسنلی و سربار را کمتر از ۹درصد هزینه‌های تولید خودرو عنوان کرد و گفت: بیش از ۹۰درصد از این هزینه‌ها مربوط به مواد اولیه است که هم در بازار داخل و هم در بازار خارج با افزایش قیمت روبه‌رو بوده است.

وی بازار ۷۰میلیونی داخل کشور را بستر مناسب و میدانی برای تولید خودرو و سایر صنایع دانست و آینده امیدبخشی را پیش روی صنعت خودروسازی تصویر کرد.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد جهشی صنعت خودروسازی گفت: ایران‌خودرو افقی را پیش رو دارد که چند سال آینده به تولید یک‌میلیون دستگاه با حداقل ۸۰ تا ۸۵درصد ساخت دست یابد.

وی افزود: جهش در تولید آینده نزدیک از پشتوانه دانش و تجربه مدیریت ایران‌خودرو، بازار و مجموعه عواملی که زمینه رشد این صنعت را فراهم کرده برخوردار است. وی اظهار امیدواری کرد در آینده‌ای نه چندان دور خودروهای تولید داخل بدون تعرفه بتوانند در رقابت جدی با سایر خودروها موفق شوند.

نایب‌رییس اول مجلس شورای اسلامی نیروی انسانی متخصص را از بزرگ‌ترین دستاوردهای جمهوری اسلامی دانست و گفت: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی تعداد دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نزدیک به ۱۸۰هزار نفر و در مقطع دکترا انگشت‌شمار بود، اما این تعداد امروز به سه میلیون رسیده که اکثریت آنها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ایران رتبه شانزدهم خودروسازی جهان را دارا است، گفت: در زمینه برخورداری از نیروی انسانی متخصص، از جایگاه والایی در رده‌های نخست جهانی برخورداریم. وی نیروی انسانی را مهم‌ترین تکیه‌گاه به آینده روشن به شمار آورد و گفت: صنعت خودروسازی که ۲۸ تا ۳۰درصد صنعت کشور را در اختیار دارد، از این جویبار حیات‌آفرین تغذیه می‌شود.

ابوترابی‌فرد مدیران صنعت خودروسازی را به حرکت با تکیه بر دانش فراخواند و گفت: مجلس و کمیسیون صنایع و معادن به طور جدی آماده همکاری با وزیر صنایع و دست‌اندرکاران به ویژه پیشگامان خودروسازی است.

نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی نگاه مجلس به صنعت خودروسازی را نگاهی مثبت و شفاف عنوان و اظهار امیدواری کرد که در مجلس هشتم هدف‌های صنعت در پرتو همکاری این دو نهاد بهتر تحقق یابد.

وی از وزیر صنایع که در مراسم حضور داشت، درخواست کرد نسبت به حل مشکلات نقدینگی خودروسازان و قطعه‌سازان توجه ویژه داشته باشد.

وی در این رابطه آمادگی مجلس را برای حل موضوع اعلام کرد.