گروه خودرو- شرکت پارس‌خودرو به منظور حفظ بازار داخلی خودروهای تولید شده در این شرکت با حجم ۲۰۰۰ سی‌سی، اقدام به ارائه سوخت رایگان به این نوع از خودروها تا یک سال آینده کرد. پیش از این نیز برخی واردکنندگان خودروهای خارجی به ایران همچون کیاموتورز اقدام به ارائه سوخت رایگان برای محصولات وارداتی با موتور بالای ۱۳۰۰سی‌سی کرده بودند.

اواخر خردادماه سال‌جاری ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور در مرحله دوم طرح سهمیه‌بندی سوخت، اقدام به حذف سوخت یارانه‌ای خودروهای وارداتی با حجم موتور بیش از ۱۳۰۰سی‌سی و همچنین خودروهای تولید داخل با حجم موتور بیش از ۲۰۰۰سی‌سی مدل ۱۳۸۲ کرد.

حذف سهمیه سوخت خودروهای با حجم بیش از ۲۰۰۰ سی‌سی تنها شرکت پارس‌خودرو را به دلیل ارائه محصولاتی با حجم بیش از ۲۰۰۰ سی‌سی با مشکل مواجه کرد، به طوری که در حال حاضر تنها خودروی تندر-۹۰ تولیدی در این شرکت حجمی کمتر از ۲۰۰۰ سی‌سی دارد و در طرح جدید سهمیه‌بندی به آن سوخت یارانه‌ای تعلق می‌گیرد و سایر محصولات این شرکت از این نوع سوخت بی‌بهره هستند. مشکلات به وجود آمده موجب شد که شرکت پارس‌خودرو با گذشت کمتر از یک ماه از زمان آغاز مرحله دوم طرح سهمیه‌بندی بنزین و به منظور تامین سوخت خودروهای بالای ۲۰۰۰ سی‌سی خود اقدام به ارائه تخفیف ۵میلیون و ۷۶۰هزار ریالی معادل هزینه بنزین آزاد یکسال این نوع خودروها کند. براساس این طرح هزینه تامین سوخت یک سال خودروهای بالای ۲۰۰۰ سی‌سی مانند ماکسیما اتوماتیک، ماکسیما دنده‌ای، رونیز و مورانو از قیمت کل خودرو کسر خواهد شد تا به این طریق مشکل سوخت خودروهای این شرکت برطرف شود.