خبر خودرو- اولین جشنواره ارزش‌های سازمانی سازه‌گستر، همزمان با بیست و سومین سالگرد تاسیس این شرکت با حضور مهرداد بذرپاش، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، مدنی مدیرعامل شرکت سازه‌گستر سایپا، اساتید دانشگاه و جمعی از کارکنان و مدیران این شرکت برگزار شد.

در این مراسم مدیرعامل شرکت سازه‌گستر سایپا گفت: بر اساس آمار، در چند سال گذشته، شرکت سازه‌گستر به بخش زیادی از ارزش‌های سازمانی دست یافته است و در مقایسه بین سال‌های ۸۲ و ۸۶، رشد بهره‌وری در زمینه صادرات که یکی از آیتم‌های ارزش‌های سازمانی این شرکت است حدود ۶۰‌درصد و سرانه فروش در مقایسه بین همین سال‌ها، حداقل ۳ برابر شده که حداقل بهره‌وری در این خصوص ۲ برابر افزایش یافته است.

مدنی در ادامه افزود: درخصوص مشتری‌مداری و جلب رضایت مشتری که یکی دیگر از ۷ آیتم ارزش‌های سازمانی، این شرکت است در سال ۸۲، تامین قطعات این شرکت حدود ۹۰‌درصد بوده که در سال ۸۶ به ۹۸‌درصد رسیده که همه این ارقام‌ها نشان از تعهد و تلاش این شرکت در جهت نهادینه کردن ارزش‌های سازمانی است.

مدنی در ادامه با اشاره به گردش مالی ۱۶۰۰‌میلیارد تومانی این شرکت در سال ۸۶، اضافه کرد: شرکت سازه‌گستر در سال ۸۵ در میان ۱۰۰ شرکت برتر کشور، رتبه ۱۷ را کسب کرد، که با توجه به این امر و همین‌طور حجم فعالیت‌ها و التزام به رضایت‌مندی ذی‌نفعان شرکت، دغدغه اصلی خود را یافتن مسیرهایی در جهت رشد و ترقی شرکت قرار داد.

در ادامه مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز گفت: پرداختن به موضوع ارزش‌های سازمانی، کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری و ایجاد محیطی شاداب و پرطراوت را در پی دارد و بنده به عنوان مدیرعامل سایپا، اولین حامی‌این مساله هستم.

مهرداد بذرپاش در ادامه افزود :امیدوارم این برنامه‌ها در سایر شرکت‌های این مجموعه اجرا شود تا در آینده، باعث هم‌افزایی مجموعه خودروسازی سایپا شود.

وی درخصوص علت فاصله کشورمان با برخی از کشورهای صنعتی گفت: بسیاری از این کشورها به ارزش‌هایی که ما در مورد آنها صحبت می‌کنیم عمل می‌کنند و علت پیشرفت آنها در بسیاری از حوزه‌ها نسبت به ما، عمل به همین ارزش‌ها است.

وی با ذکر این مطلب که هم‌اکنون بسیاری از هزینه‌ها در سازمان‌ها، صرف هزینه‌های نظارتی می‌شود افزود: با نهادینه کردن ارزش‌ها، از بسیاری هزینه‌های نظارتی کاسته و باعث پیشرفت در آنها می‌شود در حالی که ما در اغلب اوقات در معانی این الفاظ گم می‌شویم و آنها را مختص مکانی به غیر از سازمان‌ها می‌دانیم.