گروه خودرو - «ایران‌خودرو هیچ نقشی در گرانی‌های اخیر بازار ندارد».

علی‌اصغر سرایی‌نیا، معاون فروش ایران‌خودرو با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: گران شدن برخی محصولات شرکت طی مدت اخیر به هیچ عنوان از جانب ایران‌خودرو نبوده و این موضوع به شرایط خاص بازار و جولان دلالان و واسطه‌گرها مربوط می‌شود.وی با بیان اینکه ایران‌خودرو طی سه ماه ابتدایی سال‌جاری و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش تولید نداشته است، افزود: البته ممکن است تیراژ تولید برخی مدل‌ها را افزایش داده باشیم و برخی دیگر را کاهش.

سرایی‌نیا ادامه داد: مثلا ایران‌خودرو برخی مدل‌های پژو ۲۰۶ را به لحاظ استقبال مشتریان افزایش داد و برخی مدل‌های دیگر را که اقبال خرید کمتری در بازار داشتند، با کاهش تولید همراه کرد.

اظهارات معاون فروش ایران‌خودرو در شرایطی است که آمارهای ارائه شده از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، نشان‌دهنده آن است که درصد عمده‌ای از محصولات این شرکت از جمله پژو ۲۰۶ طی سه ماه ابتدایی امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش تولید روبه‌رو بوده است به گفته برخی کارشناسان همین موضوع موجبات کم شدن عرضه به بازار و گرانی‌های اخیر را فراهم آورده است.

سرایی‌نیا همچنین درباره گرانی سورن در بازار نیز اظهار کرد: سورن بهترین محصول ایران و ایران‌خودرو بوده و قیمت آن بسیار مناسب است.

این گفته وی نیز در حالی است که مسوولان ایران‌خودرو در زمان عرضه سورن وعده دادند که این محصول تنها حدود یک و نیم میلیون تومان نسبت به سمند LX گران‌تر باشد.

هر چند که هم‌اکنون سمند LX دارای قیمتی برابر با ۱۶میلیون در بازار بوده و سورن با قیمت بالای ۱۸میلیون تومان به فروش می‌رسد. سرایی‌نیا همچنین با اشاره به این که نحوه قیمت‌گذاری خودرو سبب شده واسطه‌ها سودهای کلانی ببرند، تاکید کرد: به دنبال آن هستیم تا کمیته خودرو مجوز تعیین قیمت خودرو را براساس حاشیه بازار، صادر کند ولی شرایط فعلی ثبات قیمت را فعلا تحمل می‌کنیم.