روابط عمومی ایدرو - تولید انواع خودرو (سواری، وانت و تجاری) در سه ماهه اول سال ۸۷ در شرکت‌های خودروساز تحت پوشش سازمان (در دو گروه ایران‌خودرو و سایپا) در مجموع ۲۵۱هزار و ۶۵۹ دستگاه بود که ۹۸درصد مدت مشابه سال قبل تولید شده و سهم گروه سایپا از تولید ۵۵درصد و ایران‌خودرو ۴۵درصد بوده است. به گزارش روابط عمومی سازمان گسترش، از این میزان تولید حدود ۱۳۹هزار دستگاه خودرو سواری و تجاری در گروه سایپا و ۱۱۳هزار دستگاه در گروه ایران‌خودرو تولید شده است.

در گروه صنعتی ایران‌خودرو (شامل ایران‌خودرو و ایران‌خودرو دیزل) تولید انواع سواری و وانت معادل ۱۱۰هزار و ۲۸۴ دستگاه بوده که ۸۷درصد مدت مشابه سال قبل تولید شده است در حالی که در گروه خودروسازی سایپا شامل شرکت‌های سایپا، پارس‌خودرو و زامیاد تولید انواع سواری و وانت معادل ۱۳۶هزار و ۲۶۶ دستگاه بوده که نسبت به تولید مدت مشابه سال گذشته رشدی معادل ۷۵درصد داشته است.

همچنین مجموع تولید سواری و وانت در سه ماهه اول سال ۸۷ برابر ۲۴۶هزار و ۵۵۰ دستگاه بوده که ۹۷درصد مدت مشابه سال گذشته بوده و سهم سایپا از تولید ۵۵درصد و ایران‌خودرو ۴۵درصد است.

در گروه صنعتی ایران‌خودرو و تنها در شرکت ایران‌خودرو دیزل تولید انواع خودروهای تجاری معادل ۲هزار و ۳۵۸ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۷درصد رشد داشته است.

در گروه خودروسازی سایپا در شرکت‌های سایپا دیزل و زامیاد تولید انواع خودروهای تجاری برابر ۲هزار و ۷۵۱ دستگاه بوده که نسبت

به مدت مشابه سال گذشته۲هزار و ۱۵۴ دستگاه افزایش داشته است.

مجموع تولید انواع خودروهای تجاری در سه ماهه اول سال ۱۳۸۷ برابر ۵هزار و ۱۰۹ دستگاه است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷۹درصد رشد داشته و سهم گروه سایپا ۵۴درصد و سهم گروه ایران‌خودرو ۴۶درصد در این بخش است.