خبرگزاری فارس- عضو هیات‌مدیره سایپا گفت: مشکل تامین نقدینگی برای شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز جدی است.

محمدرضا روشنی مقدم، در مورد کمبود نقدینگی شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی افزود: مشکل تامین نقدینگی این شرکت‌ها بر اساس سیاست انقباضی بانک‌ها که در حال گسترش و توسعه است، جدی بوده و سعی ما بر این است که از یک سمت با تعامل مثبت با بانک‌ها و از سوی دیگر با تعامل با وزارت صنایع این مشکل را حل کنیم. عضو هیات‌مدیره سایپا افزود: مشکلی که در صنعت قطعه‌سازی وجود دارد، به مراتب پیچیده‌تر و بزرگ‌تر از مشکلات شرکت‌های خودروسازی است.

وی اظهار امیدواری کرد، مشکلات پیش آمده از نظر نقدینگی برای خودروسازان را بتوانند مدیریت کرده تا ضربه و آسیبی به صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی کشور وارد نشود. روشنی مقدم با تاکید بر اینکه مزیت کشور در صنعت قطعه‌سازی است، افزود: حفظ بازار قطعه سازانی که با زحمت در بازار خارجی حضور یافته اند، ضروری بوده و طبیعی است تمام کشورها برای دفاع از صنعت داخلی و توسعه صنعتشان سیاست‌هایی اتخاذ می‌کنند که بخشی از آن سیاست‌ها معطوف به پشتیبانی مالی و تامین نقدینگی مورد نیاز این شرکت‌ها است.

وی افزود: شرکت‌هایی که در زمینه صادرات قطعات و خودرو فعالیت می‌کنند، باید مورد حمایت جدی دولت قرار گرفته و از سیاست‌های حمایتی حساب شده دولت برخودار شوند. عضو هیات‌مدیره سایپا افزود: در چند ماه اخیر مشکلاتی در زمینه نقدینگی توسط بانک‌ها برای تولید‌کنندگان به وجود آمده که امیدواریم این مشکلات رفع شود و شبکه بانکی مانند گذشته بر روی تولید‌کننده باز شود و در جهت حل مشکلات آنها اقدام شود.

عضو هیات‌مدیره سایپا در مورد پشتیبانی شرکت‌های خودروساز از قطعه‌سازان خاطرنشان کرد: خودروسازان با بخشی از قطعه سازانی در ارتباط هستند که در حد وسع سعی می‌کنند مشکلات آنها را از نظر نقدینگی حل کرده و جایی که لازم باشد تامین نقدینگی می‌کنند و در جاهایی پیش پرداخت به آنها دارند و گاهی موعد پرداخت قطعه‌سازان را به جلو می‌اندازند. وی افزود: خودروسازان ضمن اینکه سعی می‌کنند مشکلات روزمره خود را حل کنند با قطعه‌سازان نیز در حال مذاکره هستند که بتوانند مشکل آنها را نیزحل کنند.