گروه خودرو- فروش فوری محصولات ABSدار شرکت سایپا از ابتدای هفته جاری آغاز شد.

به گفته فرزادنشان، مدیر فروش شرکت سایپا از ابتدای هفته جاری ابلاغیه فروش فوری خودروهای ABSدار به نمایندگی‌ها ابلاغ شده و در حال حاضر نمایندگی‌های مجاز، عرضه این خودروها را به متقاضیان آغاز کرده‌اند. نشان در گفت‌وگو با خبرنگار ما در پاسخ به این سوال که چه خودروهایی در حال حاضر شامل این طرح می‌شوند، گفت: در ابتدا قرار بود فقط خودرو سایپا ۱۳۲ با ترمز ABS به بازار عرضه شود، اما با آغاز طرح، علاوه بر سایپا ۱۳۲، پراید معمولی بنزین‌سوز و گازسوز مجهز به سیستم ترمز ABS نیز در برنامه قرار گرفت و با آغاز عرضه سایپا ۱۳۲ مجهز به ترمز ABS خودروی پراید معمولی مجهز به این ترمز نیز وارد بازار شد.

نشان درخصوص تفاوت قیمت خودروی مجهز به ترمز ABS با خودروی معمولی نیز اظهار داشت: نصب ترمز ABS در حدود ۴۰۰هزار تومان به قیمت خودرو اضافه خواهد کرد که این قیمت در خودروهای مجهز شده به این سیستم یکسان در نظر گرفته شده است. طرح نصب ترمز ضد قفل ABS که سیستمی ایمنی در راستای حفظ تعادل خودرو و حفاظت از راننده محسوب می‌شود اواخر اردیبهشت ماه در شرکت سایپا به مرحله اجرا درآمد. در فاز اول قرار است که تنها خودروی سایپا ۱۳۲ به این سیستم مجهز شود و پس از آن سایر محصولات به غیر از ریو به این سیستم مجهز شوند.

به گفته مسوولان شرکت سایپا در فاز اول، این شرکت ۴۰هزار خودروی تولیدی در این شرکت را به سیستم ضدقفل ABS تجهیز خواهد کرد و در فاز بعدی کلیه محصولات این شرکت به ترمز ضدقفل ABS مجهز خواهد شد.