گروه خودرو- عدم برگزاری نمایشگاه بین‌المللی خودرو در تهران طی چهار سال گذشته موجب شد، که سایر شهرستان‌ها مانند شیراز، تبریز، مشهد، گیلان و امسال نیز کرج، میزبان شرکت‌های خودروساز برای برپایی نمایشگاه خودرو باشند.

برپایی نمایشگاه خودرو در سایر شهرستان‌ها توسط ایدرو همواره مورد اعتراض خودروسازان واقع شده، چرا که به اعتقاد آنها انتقال این نمایشگاه به شهرستان‌ها علاوه بر آنکه از میزان استقبال‌کنندگان می‌کاهد هزینه‌های گزافی را نیز برای حمل‌ونقل محصولات به نمایش در‌آمده روی دست خودروسازان می‌گذارد.

هر چند مسوولان چندی پیش وعده برگزاری این نمایشگاه را در نیمه اردیبهشت ماه امسال در تهران به علاقه‌مندان داده بودند، اما این وعده بار دیگر محقق نشد این در حالی است که با پایان اردیبهشت ماه نمایشگاه خودروهای داخلی برای سومین بار از زمان

لغو نمایشگاه تهران، در استان گیلان تشکیل و با پایان این نمایشگاه، این بار مسوولان اقدام به افتتاح نمایشگاه خودرو در شهرستان کرج کردند که این نمایشگاه قرار است تا ۱۱خرداد ماه در کرج ادامه داشته باشد.

شنیده می‌شود استقبال چندانی از سومین نمایشگاه استان گیلان نسبت به دوره‌های قبل صورت نگرفته و دلیل آن نیز به گرمی هوا و نامناسب بودن ساعت برگزاری نمایشگاه بازمی‌گردد.

همچنین نمایشگاه خودروی گیلان با حضور کمرنگ شرکت‌های خودروساز بخش‌خصوصی برپا شد که عدم حضور بخش‌خصوصی به دلیل پرهزینه بودن انتقال محصولات به شهرستان بوده که این امر موجب می‌شود شرکت‌های خودروساز بخش‌خصوصی از حضور در این نمایشگاه امتناع کنند.

در نمایشگاه خودروی گیلان، ایران‌خودرو محصولات سریر، ۲۰۶ تیپ دو سفارشی، سمند LX سفارشی و سوزوکی را عرضه کرد و سایپا نیز زانتیای فیس لفت و مورانو را به نمایش درآورد که بیشترین استقبال بازدیدکنندگان از خودروی جدید مورانو بوده است.