ایسنا- مدیر فروش سایپا در خصوص آخرین وضعیت فروش اینترنتی سایپا و میزان استقبال مشتریان از آن گفت: این طرح با استقبال خوبی روبه‌رو شد؛ به طوری که طی آن کل تجارت الکترونیک کشور دو برابر شده است. فرزاد نشان ـ مدیر فروش سایپا ـ در حاشیه مراسم افتتاح خط تولید موتور تندر۹۰ ضمن بیان این مطلب افزود: حتی درخواست کارت‌های الکترونیکی نیز افزایش داشته است، ولی طی ۱۰ روز حدود ۵۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند و امتیازی که برای مشتریان در نظر گرفته‌ایم، این است که به محض تکمیل پرونده یک روزه فاکتور برای آنها صادر می‌شود.

به گفته وی امسال ۳۰‌درصد فروش زانتیا اینترنتی خواهد بود.

او همچنین از طرح ویژه سوم خرداد این شرکت خبر داد و افزود: در این جشنواره کلیه شرکت‌های تولیدی گروه سایپا شرکت می‌کنند. در این طرح محصولات سایپا اعم از انواع پراید نسیم، صبا، پراید ۱۳۲، ریو و زانتیا موجود خواهند بود و در این طرح فروش دو چکی دیده شده است.

نشان درباره فروش امانی و نقدی سایپا توضیح داد: در فروش نقدی مشتری پول خود را پرداخت و بسته به زمان از ۱۵ تا ۳۰ روز خودرو را دریافت می‌کند، اما فروش امانی با فروش فوری تفاوت دارد؛ به طوری که وقتی فروش فوری باز باشد، نمی‌توانیم خودرو را از محل امانی به فروش برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فروش فوری نداریم، ولی سعی می‌کنیم آن را در طرح سوم خرداد سایپا باز کنیم.

مدیرفروش سایپا با اشاره به این که کلیه تعهدات سایپا برای تحویل خودرو در سال گذشته انجام شده است، افزود: تعهد امانی برای فروردین و اردیبهشت ماه را به طور کامل انجام داده‌ایم. دعوت‌نامه‌های مربوط به خرداد ماه نیز توزیع شده و طی ۱۵ روز سعی می‌کنیم تعهدات خرداد را انجام دهیم.

به گفته او در حال حاضر سایپا برای فروش تعهدی برای تحویل آبان و آذر ماه در حال ثبت نام است که برای آن به ترتیب ۵/۳ و ۳ میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت از متقاضی دریافت می‌شود و روزانه ۵۰ تا ۶۰ دستگاه خودرو را آماده فروش می‌کنیم.