گروه خودرو- در حالی که دوشنبه گذشته طی مراسمی خط تولید انبوه موتور داخلی تندر-۹۰ در مگاموتور متولد شد، همزمان چند کیلومتر آن‌ طرف‌تر تولید مدل E۲ این خودرو، آرام به کما رفت. این در حالی است که هنوز درصد بالایی از ثبت‌نام‌کنندگان موفق به دریافت تندر-۹۰ خود نشده و همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند. به نحوی که شاید تمامی آنها منتظر بودند تا دوشنبه گذشته اخبار خوشی از این محصول پرحاشیه را از زبان مسوولان ایران‌خودرو و پارس‌خودرو شنیده و اندکی نسبت به دریافت خودروشان امیدوار شوند.

اما ایران خودرویی‌ها که در این ضیافت حضور نیافتند و از سویی دیگر مهرداد بذرپاش مدیرعامل سایپا نیز اعلام کرد صبح دوشنبه تولید تندر-۹۰ مدل E۲ در پارس‌خودرو متوقف شده است. طبق گفته وی باز هم همان داستان کمبود قطعات عامل توقف تولید لقب گرفته و رنو پارس متهم ردیف اول در این زمینه است. مدیرعامل سایپا همچنین تاکید کرده که شرایط سیاسی کشور هیچ گونه تاثیری در این بحران تندری ندارد.

اعلام خبر توقف تولید تندر-۹۰ مدل E۲ در پارس‌خودرو در حالی است که هنوز مسوولان ایران‌خودرو خبری مبنی بر وقوع اتفاقی مشابه در شرکت متبوعشان نداده‌اند. هر چند که به هر حال تامین قطعات تندر-۹۰ برای هر دو شرکت در سطحی یکسان از سوی رنو پارس صورت می‌گیرد و با این حساب هیچ بعید نیست که مدل E۲ این خودرو در کیلومتر ۱۳ جاده مخصوص نیز به خواب رفته باشد. این در شرایطی است که بیشتر ثبت‌نام ‌کنندگان تندر-۹۰ متقاضی مدل E۲ این خودرو بوده، و سایر مدل‌های آن که اتفاقا خودروسازان داخلی بیشتر برای تولید آنها برنامه‌ریزی کرده بودند چندان مشتری‌پسند نیست. ظاهرا کمبود قطعات پلاستیکی داشبورد و قطعات ضبط صوت که تعهد تولید آن بر عهده شرکت داخلی مهرکام پارس قرار گرفته موجبات توقف تولید تندر-۹۰ E۲ را فراهم آورده است.