ایسنا- تا هفته آینده پیش‌فروش محصولات گروه نیسان را آغاز می‌کنیم.

عبدا... بابایی ـ مدیرفروش پارس خودرو، ضمن بیان این مطلب افزود: تا هفته آینده پیش فروش و فروش فوری ماکسیما، رونیز و پیکاپ را آغاز می‌کنیم. وی با اشاره به این‌که در حال حاضر هیچ فروشی برای محصولات یاد شده نداریم، در خصوص تعهدات سال گذشته پارس خودرو گفت: تعداد کمی از تعهدات باقی مانده، که تا خرداد ماه به اتمام خواهد رسید.

او در خصوص عرضه مگان نیز توضیح داد: در حال حاضر حدود‌هزار دستگاه مگان - که اکثرا مدل‌های ۲۰۰۰ هستند - در حال واردات است که از این تعداد ۵۰۰ دستگاه وارد کشور شده و در حال انجام عملیات مربوط به شماره‌گذاری هستند. این خودروها با قیمت ۳۴میلیون و ۵۰۰هزار تومان به زودی عرضه خواهند شد.

بابایی در مورد مگان‌های ساخت داخل نیز توضیح داد: هم اکنون این خودروها در حال تولید بوده و در حال دریافت مجوزهای لازم از ادارات و حوزه‌های ذی‌ربط هستیم که طی آن می‌توانیم ۷۰درصد از تولید را به صورت پیش‌فروش عرضه کنیم. تاخیر در عرضه این خودرو نیز به دلیل زمان‌بر شدن صدور این مجوزها بود.

مدیر فروش پارس خودرو با تاکید بر این که در حال حاضر برای تندر-۹۰ جز در مدل E۲ هیچ تعهد ثبت نامی دیگری نداریم، افزود: حدود چهار‌هزار و ۸۰۰ دستگاه از تعهدات این خودرو باقی مانده و در حال حاضر مشغول انجام تعهدات مربوط به تندر-۹۰ مدل E۱ CP برای بانک ملت هستیم.

وی درباره این‌که آیا این مساله مشکلی برای انجام تعهدات مربوط به مدلE۲ به وجود نخواهد آورد، گفت: برنامه تولید ما کاملا مشخص است و طبق آن پیش می‌رویم. حتی اگر بحث تحویل ۲۲۰۰ دستگاه تندر-۹۰ را به بانک ملت نداشتیم، هیچ تاثیری در افزایش تولید مدل E۲ تندر۹۰ به مشتریان به‌وجود نمی‌آمد.

او با رد افزایش ۵/۱میلیون تومانی قیمت تندر-۹۰ که چندی پیش مطرح بود، اظهار کرد: امسال هیچ گونه افزایش قیمتی برای تندر-۹۰ و مگان نداشتیم و حتی در حال حاضر برای سایر خودروها مثل ماکسیما با قیمت کمتر از ۴۰ میلیون تومان، فروشمان پایین‌تر از قیمت مصوب کمیته خودرو سال ۱۳۸۱ است؛ بنابراین هیچ گونه افزایش قیمتی نیز برای محصولات گروه نیسان نداشته‌ایم.