ایسنا- در حال حاضر پراید و سمند به لحاظ استانداردهایی مثل قدرت موتور و موارد این چنینی که یک تاکسی لازم دارد، برای استفاده به عنوان تاکسی در ناوگان تاکسی‌رانی مناسب نیستند. حسین تیموری کرمانی ـ مدیرعامل تاکسی‌رانی شهر تهران ـ ضمن بیان این مطلب افزود: هر زمان که تیراژ تولید خودرویی در کشور مثل پیکان زیاد شد، از آن به عنوان تاکسی استفاده شده که کار چندان درستی نبود.

وی در خصوص پژو ۴۰۵ نیز که از آن به عنوان تاکسی استفاده می‌شود، گفت: استاندارد این خودرو بالاتر از خودروهای یاد شده است، ولی تکنولوژی آن مربوط به ۲۳ سال گذشته بوده و از رده استاندارد یورو نیز خارج شده است.

او در پاسخ به این سوال مبنی بر این که آیا تاکسی‌رانی برنامه‌ای برای کاهش استفاده از این خودرو‌ها در ناوگان عمومی با توجه به موارد یاد شده دارد، گفت: در بخشی از نوسازی ناوگان که بر عهده دولت است، مجبوریم خودمان را با آن وفق دهیم، ولی برای قسمتی که بر عهده خودمان است، از بخش خصوصی و خودروهای روز اروپایی در ناوگان استفاده می‌کنیم.

وی همچنین در خصوص مخالفت‌هایی که با ورود خودروهای خارجی در ناوگان تاکسی‌رانی می‌شد، گفت: یک سری با نوآوری مخالفند و مخالفت آنها نیز در تقابل با سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی است و ما نیز از هر شرکتی که مدیریت مناسبی برای ورود خودروهای خارجی به ناوگان تاکسی‌رانی داشته باشد، حمایت می‌کنیم.