گروه خودرو-در حالی که ستاد مدیریت حمل‌ونقل و مصرف سوخت همچنان مدعی پرداخت یارانه خودروهای دوگانه سوز به ایران‌خودرو است، مدیرعامل سازمان بهینه‌سازی روز گذشته خبر از عدم پرداخت این یارانه داد.

عباس کاظمی روز گذشته در حاشیه کنفرانس خبری خود ضمن بیان این مطلب گفت: هنوز بخشی از یارانه اختصاص یافته برای تولید محصولات دوگانه سوز ایران‌خودرو پرداخت نشده است.

وی با بیان این که سایپا یارانه مذکور را دریافت کرده، افزود: البته این هم که مسوولان ایران‌خودرو اظهار داشتند که کم‌کاری صورت گرفته در این زمینه به سازمان بهینه سازی برمی‌گردد، شلوغ بازی آنها است و به دلیل آن که خودشان مدارک لازم برای اختصاص یارانه را به طور کامل ارسال نکرده‌اند، این یارانه به آنها پرداخت نشده است.

اظهارات مدیرعامل سازمان بهینه سازی در حالی است که چندی پیش مسوولان ستاد مدیریت حمل‌ونقل و مصرف سوخت ادعا کرده بودند یارانه مورد نیاز ایران‌خودرو را برای تولید محصولات دوگانه سوز تمام و کمال به این شرکت پرداخت کرده و تعهدی در این زمینه ندارند.

ایران‌خودرویی‌ها نیز که ظاهرا در جریان پرداخت یارانه مذکور قرار ندارند، همچنان به انتظار دریافت آن نشسته‌اند.

این ناهماهنگی و تناقض گویی‌ها میان ادعاهای طرفین در شرایطی است که به ظاهر سایپا برای تولید دوگانه سوزهای خود یارانه لازم را دریافت و این گونه خودروها را مجهز به کیت و مخزن تولید می‌کند اما ایران‌خودرو که اتفاقا درصد بیشتری از محصولاتش را در مقایسه با سایپا، دوگانه سوز به تولید می‌رساند در صورت عدم دریافت یارانه درصد بالایی از دو گانه سوز‌هایش بدون کیت و مخزن روانه بازار شده و این موضوع نتیجه‌ای جز ایجاد دردسر و گرفتاری برای مشتریان داخلی نخواهد داشت.

میزان یارانه اختصاصی برای تولید هر دستگاه خودروی دوگانه سوز در کشور ۶۲۵هزار تومان در نظر گرفته شده است.