ایسنا-این هفته بازار خودرو با نوسان زیادی در قیمت‌ها همراه بود که این نوسانات معمولا در راستای افزایش قیمت‌ها بود.

خودروهای گازسوز که مدت مدیدی با کاهش اقبال عمومی همراه بودند، این هفته نسبت به هفته‌های قبل رونق بیشتری یافت. این هفته پراید بنزین‌سوز در حالی که هفته گذشته با قیمتی بین هفت میلیون و ۹۰۰هزار تومان معامله می‌شد‌، به ۸میلیون تومان رسید. پراید گازسوز نیز با کاهش ۱۰۰‌هزار تومانی به هشت میلیون و ۲۵۰هزار تومان رسید.

در حالی که هفته گذشته زانتیا به قیمتی معادل ۳۲‌میلیون تومان به فروش می‌رفت، این هفته قیمت این خودرو تغییر چندانی نکرد. ریو نیز که از معدود خودروهایی است که قیمت بازار و کارخانه آن به هم نزدیک است، به ۱۳‌میلیون تومان رسیده که کمی کاهش را نسبت به هفته قبل خود نشان می‌دهد.

پژو روآ نیز که چندی است نوسان زیادی در قیمت آن دیده نمی‌شود، نوع بنزین‌سوز آن به هشت‌میلیون و ۳۰۰هزار تومان رسید. نوع گاز سوز آن نیز ۹میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان معامله شد که افزایش ۲۰۰‌هزار تومانی را نسبت به هفته گذشته نشان می‌دهد.

این هفته پژو ۴۰۵ بنزین سوز با قیمتی معادل ۱۳میلیون و ۸۰۰ تا ۹۰۰‌هزار تومان و نوع گازسوز آن ۱۴‌میلیون و ۴۰۰‌هزار تومان در بازار تهران معامله شد که در مقایسه با هفته گذشته، نوع بنزین سوز آن کاهش و نوع گاز سوز آن افزایش قیمت داشته‌اند. شاید بتوان یکی از دلایل کاهش قیمت پژو ۴۰۵ بنزینی را انتشار آمار شرکت بهینه‌سازی در خصوص خارج از محدوده استاندارد بودن مصرف سوخت این خودرو عنوان کرد.

همچنین پژو پارس معمولی با افزایش ۲۰۰هزار تومانی به ۱۸‌میلیون و ۷۰۰‌هزار تومان رسید. مدل ELX این خودرو نیز با توجه به کمبود آن در بازار به مرز ۲۲‌میلیون تومان رسیده است.

این هفته پژو۲۰۶ تیپ دو با قیمتی معادل ۱۴‌میلیون و ۳۰۰هزار تومان و تیپ ۶ این خودرو نیز بیش از ۱۹‌میلیون تومان در بازار تهران معامله شد. مدل V۲۰ پژو ۲۰۶ نیز با کمی افزایش به ۱۴‌میلیون و ۷۰۰‌هزار تومان رسید. همچنین مدل V۸ این خودرو ۱۷‌میلیون و ۳۰۰‌هزار تومان به فروش رفت.

این هفته قیمت سمند بنزین‌سوز بدون افزایش به ۱۳‌میلیون و ۷۰۰‌هزار تومان رسید. مدل LX این خودرو نیز ۱۵‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان و نوع گازسوز آن حدود ۱۴‌میلیون و ۱۰۰‌هزار تومان به فروش رفت که افزایش ۱۰۰‌هزار تومانی را نشان می‌دهد. سمند سورن نیز حدود ۱۸‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

این هفته قیمت سوزوکی

گراند ویتارا در نوع دنده‌ای به ۴۰‌میلیون تومان رسید. نوع اتوماتیک این خودرو نیز ۴۴‌میلیون تومان خرید و فروش شد. ماکزیما نیز بین ۵/۴۲ تا ۴۳‌میلیون تومان معامله شد.

تندر۹۰ در مدل‌های E۰ وE۱ وE۲ از ۱۰‌میلیون و ۴۰۰ تا ۵/۱۴میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت برخی خودروهای وارداتی

در حال حاضر تویوتا GLI دنده‌ای حدود ۵/۳۹ و مدل اتومات این خودرو حدود ۵/۴۰‌میلیون تومان به فروش می‌رسد. تویوتا پرادو چهار در ۶ سیلندر ۴‌هزار سی سی حدود ۸۷‌میلیون و مدل ۲۷۰۰ سی سی ۴ سیلندر این خودرو نیز حدود ۶۲‌میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

همچنین هیوندا آوانته ۲۶‌میلیون، آزرا ۵۲‌میلیون، سانتافه ۵۷‌میلیون و هیوندا کوپه حدود ۴۲‌میلیون تومان معامله می‌شود.

GN۲ به ۲۵‌میلیون تومان رسیده و مورانو نیز ۷۴‌میلیون تومان در بازار تهران معامله می‌شود.