ایسنا- مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از اجباری شدن تعویض تاکسی‌های فرسوده پایتخت خبر داد و گفت: بر اساس اعلام ستاد تبصره ۱۳ در صورتی که رانندگان دارای تاکسی فرسوده، اقدام به تعویض خودرو نکنند، از فعالیت آنها جلوگیری می‌شود. حسین تیموری کرمانی با اشاره به این که هفت‌هزار تاکسی فرسوده در تهران وجود دارد، افزود: هم اکنون ثبت‌نام تعویض تاکسی‌های فرسوده در سایت ستاد تبصره ۱۳ انجام می‌شود و با تسهیلات در نظر گرفته شده، مشکلی برای تعویض و جایگزینی تاکسی‌های فرسوده وجود ندارد، لذا رانندگان باید هرچه سریع‌تر برای تعویض تاکسی‌ها اقدام کنند.

وی گفت: ماموران بازرسی و نظارت سازمان تاکسیرانی با گشت‌زنی در سطح شهر، اگر با تاکسی فرسوده‌ای مواجه شوند که راننده اقدامی به تعویض خودرو نکرده باشد یا خودرو ظاهر نامناسبی داشته باشد، از ادامه فعالیت وی جلوگیری می‌کنند. مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران یادآورشد: رانندگان تاکسی پس از ثبت‌نام برگه تعویض خودرو دریافت می‌کنند که باید آن را به همراه داشته باشند و به ماموران نظارت و بازرسی سازمان تاکسیرانی نشان دهند.

وی اضافه کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با راهنمایی و رانندگی تهران نیز با رانندگان تاکسی‌های فرسوده که دارای برگ تعویض خودرو نبوده یا اقدام برای تعویض نکرده باشند، برخورد می‌شود. تیموری کرمانی تاکید کرد: تاکسی‌های فرسوده، مناسب جابه‌جایی مسافران نیستند و باید تعویض شوند در حالی که متاسفانه برخی رانندگان تاکسی عادت کرده‌اند که با خودروی فرسوده مسافربری کنند. وی با بیان این که بیش از ۴۲‌هزار مسافربر شخصی ساماندهی و با دریافت آرم، تحت نظارت سازمان تاکسیرانی مشغول فعالیت هستند، یادآورشد: تاکسیرانی با آمادگی کامل، منتظر اجرای طرح برخورد با مسافربرهای شخصی فاقد مجوز از سوی راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی است.

به گفته تیموری کرمانی، هم اکنون ۸۰‌هزار تاکسی و مسافربر در سطح شهر تهران مشغول به فعالیت هستند.