گروه خودرو- مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در مراسم افتتاح ۳۰ کارگاه مشترک این گروه و سازمان آموزشی فنی و حرفه‌ای کشور گفت: بر اساس وعده‌ای که برای سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی داده شد یکی از پروژه‌های صنعتی و آموزشی را عرضه می‌کنیم. بذرپاش با اشاره به جوسازی‌هایی که در صنعت خودروی کشور صورت می‌گیرد افزود: صنعت خودروی کشور توانسته است با ۲ دهم‌درصد سهم سود ناخالص بیشتر از سهم سود ناخالص جهانی، پیشرفت‌های خوبی در زمینه تولید خودرو در کشور داشته باشد.

وی در ادامه گفت: برای افزایش سهم تولید ناخالص داخلی، به جز شعار‌دادن، لازم است اقداماتی در حوزه سرمایه‌گذاری مستقیم و غیرمستقیم یا مولد انجام دهیم. امروز نگاه ما به این عرصه سرمایه‌گذاری یک نگاه سرمایه‌گذاری بلند مدت مولد است و قصد داریم برای آموزش مهارتهای فنی نیروهای انسانی اقدامات گسترده‌تری را انجام دهیم.

بذرپاش گفت: علاوه بر ۳۰دستگاه خودروی کاملی که به مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ارجاع داده می‌شود، سیستم‌هایی همچون گیربکس،موتور و تعلیق و ترمز را نیز در اختیار این مجموعه‌ها قرار می‌دهیم و تلاش می‌کنیم در سال‌های آتی تعداد بیشتری از این خودروها را به این مراکز واگذار کنیم.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه گفت: بیش از ۷۶۰‌هزار نفر ساعت را در مجموعه خودروسازی سایپا آموزش داده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا از پیشکسوتان این امر برای تربیت جوانان در بخش مهارتهای فنی و حرفه‌ای استفاده کنیم.