حمیدرضا بهداد
بازار خودروهای وارداتی طی مدت اخیر تغییرات کلی را نداشته و تنها در یک مورد با گرانی روبه‌رو شده است.

به نحوی که شرکت هیوندای بهای کارخانه محصول آزارای خود را حدود یک میلیون تومان افزایش داده و به همین قیمت مدل معمولی این خودرو در بازار داخلی به 50میلیون و 600هزار تومان رسیده است.
این در حالی است که قیمت هیوندای آزارای فول فعلا همان ۵۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان قبلی است.
خودروی مگان نیز که جزو وارداتی‌های محبوب به شمار می‌رود و خط تولید آن اخیرا در شرکت پارس‌خودرو افتتاح شده همچنان در مدل اتوماتیک دارای قیمت 36میلیون تومان بوده و مدل دنده‌ای آن نیز با بهای 31میلیون تومان در بازار داخل خرید و فروش می‌شود.
تویوتا نیز که دو محصول سواری پرفروش در ایران دارد، تغییرات قیمتی خاصی در نمایندگان آن یعنی کمری و کرولا دیده نمی‌شود به نحوی که مدل کمری با قیمت ۴۳میلیون و ۵۰۰هزار تومان معامله می‌شود و بهای کرولا نیز ۳۹میلیون تومان است.در میان خودروهای تولید داخل پژوپارس با جهش بهایی عجیب ۴۵۰هزار تومان نسبت به روزهای اخیر گران شده و بهای آن در بازار به ۱۸میلیون و ۳۰۰هزار تومان رسیده است.این خودرو که جزو محصولات محبوب و پرفروش ایران‌خودرو است پس از افت فروشی که در قبال سهمیه‌بندی بنزین نصیبش شد، طی سال جدید در مسیر صعودی قیمت قرار گرفته است. این درحالی است که دیگر خودروی پرفروش این شرکت یعنی پژو۴۰۵ اندکی ارزان شده و به ۱۳میلیون و ۸۵۰هزار تومان طی روزهای اخیر رسیده است. در میان محصولات سایپا نیز پراید با ارزانی ۵۰هزار تومانی روبه‌رو و هم‌اکنون با قیمت ۷میلیون و ۶۰۰هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. در حالی که مدل دوگانه‌سوز آن همچنان ۸میلیون و ۲۰۰هزار تومان قیمت دارد. زانتیا نیز فعلا به کاهش بها رضایت نداده و بهای آن در حال حاضر ۳۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان است.