ایکوپرس- تولید صادرات محور، عرضه محصولات جدید با برند ایرانی، افزایش ساخت داخل قطعات وتوسعه قوای محرکه از مهمترین برنامه‌های راهبردی گروه صنعتی ایران خودرو در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است. میرجواد سلیمانی قائم‌مقام مدیرعامل ایران خودرو در کیفیت و توسعه محصولات جدید با بیان این مطلب گفت: برای تحقق این شعار، علاوه بر تولید و عرضه عرضه محصولات جدید، گسترش بازارهای جهانی و جلب رضایت مشتریان، در برنامه استراتژیک ایران خودرو ترسیم شده و امید می‌رود، امسال، سال جهش صادراتی ایران خودرو باشد.

وی افزود: گروه صنعتی ایران خودرو به توسعه پایدار پایبند بوده و با افزایش تولید موتور‌های کم مصرف، در راه کاهش آلایندگی و مصرف سوخت محصولات خود حرکت کرده که دستیابی به استاندارد آلایندگی یورو ۴ از جمله نتایج آن است؛ به طوری که تمامی محصولات، تا پایان سال ۹۱ با استاندارد یورو ۴ و برای بازارهای صادراتی با استاندارد یورو ۵ عرضه می‌شود.

سلیمانی با اشاره به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی خاطر نشان کرد: در استراتژی ایران خودرو نیروی انسانی نقش محوری داشته و مهم ترین عامل تولید به شمار می‌رود؛ چرا که پیشرفته‌ترین دستگاه ها و تجهیزات و سیستم‌های تولید نیز زمانی کارآیی لازم را دارد که توسط نیروی انسانی زبده و دانا مدیریت و کنترل شود.