ایکو پرس- با انجام مذاکرات و رفع موانع و مشکلات مربوط به نحوه اجرای فرآیندهای مالی و پولی، به زودی قرارداد طراحی و توسعه پلت‌فرم کلاس B ایران خودرو نهایی می‌شود.

جواد نجم‌الدین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: طراحی دو پلت‌فرم جدید خودرو در کلاس BوD با سرمایه‌گذاری ۱۳۰۰ میلیارد تومان و تولید و عرضه ۱۰ محصول جدید بر اساس این پلت‌فرم‌ها تا سال ۱۴۰۰ در دستور کار این شرکت قرار دارد. وی افزود: در مورد پلت‌فرم اول، مذاکره با شرکت‌های مشاور طراحی و مهندسی آغاز شده و به زودی قرارداد آن، نهایی می‌شود. نجم‌الدین از مشارکت قطعه سازان زنجیره تامین با ایران خودرو در طراحی و تولید پلت‌فرم‌ها خبر داد و گفت: کار اصلی طراحی و توسعه پلت‌فرم را خود ایران خودرو انجام می‌دهد و اجزای مختلف را سازندگان در کنار شرکت مشاور، طراحی و نمونه‌سازی می‌کنند.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو، پلت‌فرم را مجموعه‌ای از اجرای خودرو از جمله کفی، گیربکس، موتور، اکسل‌ها، فریم و سیستم صندلی و فرمان ذکر کرد که مدل‌های مختلف خودرو با تغییرات محدود، بر روی آن قرار می‌گیرد. نجم‌الدین افزود: سایر بخش‌ها مانند سیستم خنک کاری و تزئینات داخلی برای هر مدل به صورت خاص طراحی و توسعه یافته و به آزمون‌های مختلف می‌رسد.

وی از الزام سازندگان برای سرمایه‌‌گذاری در قطعات و مجموعه‌های جدید سخن گفت و اظهار کرد: انتظار می‌رود سازندگان در فاز طراحی همراه شوند و کار نمونه‌سازی را انجام دهند.