گروه خودرو - اگرچه هنوز خبری از تشکیل شورای سیاستگذاری خودرو نیست، اما برخی منابع آگاه در این زمینه عنوان می‌کنند که ممکن است شورای سیاستگذاری خودرو، که موسس آن وزیر پیشین صنایع و معادن بود، دیگر موضوعیتی برای تشکیل جلسه نداشته باشد. شورای سیاستگذاری خودرو در دوران وزارت علی‌اکبر محرابیان تشکیل شد و قرار بود قطب تصمیمات مهم صنعت خودرو کشور باشد، این در حالی است که به گفته معاون وزیر صنایع، موضعیتی برای تشکیل جلسات آن وجود ندارد.

آن طور که محسن صالحی نیا در گفت و گو با خبرنگار ما عنوان می‌کند، شورای سیاستگذاری خودرو یک موضوع درون وزارتی به حساب می‌آید و این وزارت صنعت است که در مورد تشکیل جلسات آن تصمیم می‌گیرد.

به گفته معاون وزیر صنایع، تشکیل جلسات شورای سیاستگذاری خودرو «موضوعیت» می‌خواهد که فعلا ندارد. آخرین جلسه این شورا؛ اواخر بهمن‌ماه تشکیل شد که افزایش قیمت، مهم‌ترین موضوع مورد بررسی آن بود.

در سال جدید نیز خبری از برگزاری شورای مذکور نیست. ظاهرا موضوعیتی برای تشکیل آن نیز احساس نشده است.

برهمین اساس اظهارات صالحی‌نیا در شرایطی است که هدف از تشکیل شورای سیاستگذاری، تصمیم‌گیری در مورد مسائل مختلف در خودروسازی کشور بود و وزیر صنایع سابق قصد داشت آینده صنعت خودرو را بر پایه جلسات این شورا و خروجی‌های آن، بسازد.

علی‌اکبر محرابیان اعتقاد داشت شورای سیاستگذاری می‌تواند مرکزی باشد برای تصمیمات مهم و اساسی در صنعت خودرو و از همین رو حساسیتی خاص روی نتایج جلسات آن داشت.

اگرچه جلسات شورا در ابتدای تشکیل آن منظم و با حضور بیشتر اعضا برگزار می‌شد، اما هرچه پیش رفت، از اهمیت آن کاسته و ابتدا خود محرابیان در جلسات شرکت نکرد و بعدها سایر اعضا نیز کم‌کم از حضور در جلسات سر باز زدند.

با رفتن محرابیان و آمدن مهدی غضنفری نیز شورا اهمیت اولیه خود را نیافت حال در چنین شرایطی معاون وزیر معتقد است که این جلسات باید «موضوعیتی» داشته باشد که نسبت به تشکیل جلسات آن اقدام شود.