گروه خودرو - با وجود صدور مجوز شماره‌گذاری دو خودروی وانت پیکان و نیسان، از سوی سازمان ملی استاندارد در سال جدید، راهور ناجا همچنان از شماره‌گذاری خودروهای مذکور سرباز می‌زند.

در اواخر فروردین ماه بهادر کاظمی رییس نظارت بر استانداردهای سازمان ملی استاندارد عنوان کرده بود که کارشناسان سازمان استاندارد از خط تولید وانت پیکان در تبریز بازدید کردند و گزارش آنان نشان می‌دهد که اصلاحات لازم در فرآیند تولید وانت پیکان اعمال شده است. وی همچنین تاکید کرده که سازمان ملی استاندارد ایران تاییدیه لازم را برای شماره‌گذاری وانت پیکان به پلیس ارائه کرده است.

در همین حال روز گذشته احمد نعمت بخش رییس انجمن خودروسازان در گفت‌وگو با خبرنگار ما عنوان کرد که با وجود مجوزهای ارائه شده از سوی وزات صنعت و معدن و تجارت مبنی بر ادامه شماره‌گذاری وانت پیکان، پلیس راهور از شماره‌گذاری خودروی مذکور سرباز می‌زند.

احمد رستمی رییس مرکز تعویض پلاک راهور در سال جاری بار دیگر بر عدم شماره‌گذاری خودروهای ناایمن تاکید کرده بود. شماره‌گذاری وانت پیکان در سال جدید منوط به اخذ تاییدیه سازمان ملی استاندارد بود، که سازمان یاد شده نیز در سال جدید کسب استانداردهای مورد نظر این خودرو را تایید کرد.

اما به گفته نعمت بخش خودروی نیسان متعلق به شرکت زامیاد نیز از اسفند سال گذشته شماره‌گذاری نشده است.

ادامه شماره‌گذاری این خودرو منوط به نصب ترمز ضدقفل بود که با مصوبه هیات وزیران این شرکت تا تیرماه امسال فرصت دارد تا خودرو یاد شده را به ترمز ضد قفل مجهز کند.

حال این بار نیز پلیس راهور بدون لحاظ کردن مصوبه هیات وزیران از شماره‌گذاری نیسان خودداری می‌کند.

به گفته نعمت بخش وانت نیسان از ابتدای اسفندماه سال گذشته شماره گذاری نشده است. در همین حال سردار مومنی رییس راهور ناجا در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر تاکید کرده که خودروهای پراید، وانت پیکان، و نیسان رکوردار تصادفات جاده‌ای هستند.