گروه خودرو - پیوند دانشگاه و صنعت، این بار به یاری صنعت خودرو کشور آمده تا با تکیه بر پلت‌فرم ملی، محصولاتی با امکانات و ظرفیت‌های داخلی توسط خودروسازان ساخته شود. بر همین اساس، روز گذشته در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه دانشکده و پژوهشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت با سازمان ملی استاندارد، رییس این دانشکده از طراحی و ساخت پلت فرم ملی برای تولید خودروهای با رنج قیمتی ۱۲ هزار دلار خبر داد.

مجید هدایت، رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران دو سال پیش از ساخت و طراحی سه پلت‌فرم جدید خودرو سخن گفته بود و اذعان داشت که هر کدام از پلت‌فرم‌ها ۵ محصول جدید و در نهایت ۱۵ محصول را شامل می‌شود.

در ادامه مراسم روز گذشته محمدحسن شجاعی فرد عنوان کرد: ۳۷ پروژه ملی در شورای عطف وزارت علوم و مجموعه‌های علمی -صنعتی کشور تصویب شده که از جمله آنها می‌توان به پروژه هواپیماهای پهن پیکر و پلت‌فرم ملی برای تولید خودروهای با رنج قیمتی ۱۲ هزار دلار، اشاره کرد.

وی تصریح کرد: برای پروژه پلت‌فرم ملی ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که دو روز گذشته سه میلیارد تومان پیش‌پرداخت آن در اختیار دانشکده خودرو قرار گرفت.

وی متذکر شد البته مبلغ در نظر گرفته شده برای این پروژه کافی نبوده و مقرر شده تا در طول پروژه تقویت و اضافه شود. شجاعی فرد زمان نهایی شدن این پلت فرم را سه سال ذکر کرد و افزود: کار این پروژه طی تفاهمنامه‌ای با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شرکت پارسیان انجام شده و قرار است تا این شرکت ۲۰ میلیارد تومان به راه‌اندازی این پروژه کمک کند و خود نیزمصرف‌کننده آن باشد.