ایسنا- اسفند پارسال هم مانند چند ماه گذشته اتوبوس بین شهری ولوو B۹ عنوان با کیفیت‌ترین خودرو در بخش اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها را به خود اختصاص داد و اتوبوس شهری ۳۱۱۲ نیز به عنوان بی کیفیت‌ترین خودرو در این بخش شناخته شد. اسفند سال گذشته بررسی کیفیت انواع اتوبوس و مینی‌بوس به شکل محدودتری نسبت به ماه‌های قبل صورت گرفت و تنها چهار نوع خودرو در این بخش مورد بررسی قرار گرفتند.

از میان خودروهای بررسی شده اتوبوس بین شهری ولووB۹ اولین رتبه و پس از آن اتوبوس بین شهری ۴۲۱۲، اتوبوس بین شهری ۴۲۱۲ مارال و اتوبوس شهری ۳۱۱۲ رتبه‌های بعدی جدول کیفیت را به خود اختصاص دادند که این رتبه‌بندی نسبت به بهمن ماه هیچ تغییری نداشته و تنها سه خودرویی که بهمن ماه در رده‌های پنجم تا هفتم کیفیت این بخش قرار گرفته بودند در اسفند از ارزیابی‌های کیفی حذف شده‌اند.

در میان چهار خودرو بررسی شده از نظر فنربندی، تعلیق و فرمان، ‌موتور و قدرت انتقال و ترمز تمامی خودروها فاقد امتیاز منفی بوده‌اند و در بخش تجهیزات الکتریکی ولوو B۹ و اتوبوس بین شهری ۴۱۱۲ هیچ امتیاز منفی کسب نکرده و اتوبوس بین شهری ۴۲۱۲ مارال با کسب ۶/۰ و اتوبوس شهری ۳۱۱۲ با کسب ۸/۰ امتیاز منفی جزو اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های با کیفیت در این زمینه بوده‌اند.

از نظر صداهای غیرعادی هم تمام اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها بررسی شده فاقد نمره منفی بوده و از نظر بدنه اتوبوس بین شهری ولوو B۹ که به عنوان با کیفیت‌ترین خودرو این بخش شناخته شده با کسب ۱/۱۴ امتیاز منفی بی‌کیفیت‌ترین اتوبوس و مینی‌بوس از نظر بدنه ارزیابی شده و اتوبوس بین شهری ۴۲۱۲ مارال هم با کسب ۶/۵ امتیاز منفی با کیفیت‌ترین خودرو این بخش بوده است.

در اسفند ماه سال گذشته اتوبوس بین شهری ولوو B۹ واتوبوس بین شهری ۴۲۱۲ به طور میانگین به ازای هر خودرو هشت ایراد، اتوبوس بین شهری و اتوبوس بین شهری ۴۲۱۲ مارال به ازای هر خودرو به طور میانگین ۹ ایراد و اتوبوس بین شهری ۳۲۱۲ به ازای هر خودرو و به طور میانگین ۱۱ ایراد داشته‌اند.