گروه خودرو - بازار خودروهای خارجی همچنان آشفته است.

در حالی که برخی از نمایندگی‌ها، هنوز به تعهدات سال گذشته خود مبنی بر تحویل خودروهای ثبت‌نامی عمل نکردند، ثبت‌نام جدیدی با موعد تحویل سه ماه را آغاز کرده‌اند. در حال حاضر از موعد تحویل برخی خودروهای ثبت‌نامی وارداتی گذشته، اما شرکت‌های واردکننده اقدامی در راستای انجام تعهدات خود انجام نمی‌دهند. برخی از نمایندگی‌های مذکور، نوسانات نرخ ارز در سال گذشته را دلیل قاطعی بر موجود نبودن خودرو، عنوان می‌کنند.

حال در این شرایط ثبت‌نام‌های جدید با تحویل سه‌ماهه از سوی برخی از نمایندگی‌های خودروهای خارجی آغاز شده، این در شرایطی است که با آشفتگی در بازار خودروهای یاد شده، و عدم نظارت کافی از سوی ناظران، مشتریان با دردسر جدیدی روبه‌رو شده اند.

در این ارتباط حمید صافدل معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران از شاکیان نمایندگی خودروهای خارجی خواست که اگر در مورد نمایندگی یا خودروی خاصی شکایت دارند ازطریق تلفن ۱۲۴ به اطلاع‌سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برسانند و آنها نیز با انجام بازرسی رسیدگی می‌کنند.

وی تاکید کرد که هر نوع خللی در سیستم عرضه و تقاضا توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با جدیت پیگیری می‌شود.

وی که با خبرگزاری ایرنا گفت‌وگو کرده در باره این موضوع که ثبت سفارش خودروهای وارداتی توسط این سازمان کاهش یافته، نیز یادآورد شد که ثبت سفارش براساس رویه‌های قانونی و نیاز بازار عرضه و تقاضا در حال انجام است و متناسب با تقاضا می‌توان ثبت سفارش کرد و محدودیتی دراین خصوص نداریم.