ایکو پرس- قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو از تولید انبوه و عرضه وانت تندر۹۰ از شهریورماه سال «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» خبر داد.

میر جواد سلیمانی قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو درکیفیت و توسعه محصول با بیان این مطلب گفت : وانت های موجود درایران از نظر مصرف سوخت و تکنولوژی قدیمی محسوب می‌شوند، بنابراین ایران خودرو تولید وانتی جدید با تکنو لوژی روز را دردستورکارقرارداد. وی افزود: با توجه به آنکه بخشی از قطعات وانت تندر۹۰ با سواری آن مشترک است، این خودرو با ۵۰ درصد ساخت وارد بازار می‌شود. سلیمانی خاطر نشان ساخت: برنامه تولید امسال وانت تندر۹۰، ۱۵ هزار دستگاه است که این میزان با توجه به استقبال مصرف‌کنندگان قابل افزایش است.

وی اظهار کرد: این وانت دردونوع بنزینی ودوگانه‌سوز و احتمالا دیزلی تولید خواهد شد. قائم مقام مدیرعامل ایران‌خودرو تاکیدکرد: وانت تندر۹۰ گنجایش ۸۰۰ کیلوگرم باررا دارد و این خودرو مجهز به کیسه هوا و ترمز ضد قفل است و استاندارد آلایندگی یورو ۴ را پاس می‌کند. وی تصریح کرد: وانت تندر۹۰ برروی پلتفرم ایکس ۹۰ تولید و از موتور تندر۹۰ سواری بهره می‌برد و گیربکس وانت تندر۹۰ نبست به مدل سواری تقویت شده است.