خبرگزاری موج - یک مؤسسه تحقیقات بین‌المللی از توسعه چشمگیر صنعت خودرو ایران در پی تحریم‌های غرب خبر داد.

موسسه تحقیقات بین‌المللی «بیزنس مانیتور اینترنشنال» در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروسازی ایران به ویژه در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۲ میلادی پرداخت و تاکید کرد: انتظار می‌رود که تحریم‌های غرب علیه ایران همچون گذشته ادامه یابد اما این تحریم‌های اقتصادی موجب شده است تا دولت جمهوری اسلامی ایران، توسعه صنایع داخلی و به ویژه خودروسازی را در اولویت قرار دهد. این گزارش می‌افزاید: «بیزنس مانیتور اینترنشنال» با بررسی جوانب امر به این نتیجه رسیده است که فرصت های فراوان سرمایه‌گذاری در ایران و به ویژه در بخش خودروسازی (همراه با مخابرات و داروسازی) موجب می شود تا این صنایع با رشد چشمگیری در سال های آتی روبه‌رو شوند.

بر اساس همین گزارش، صنعت خودرو ایران در سال‌های اخیر به سرعت رشد کرده و تولید خودرو در کشورمان به طور میانگین، سالانه ۵ درصد افزایش یافته است.

بر همین اساس، در ۸ ماهه نخست سال جاری (۱۳۹۰) تولید خودرو در ایران به بیش از یک میلیون و ۹۰ هزار دستگاه رسید. این موسسه تحقیقاتی در ادامه این گزارش یادآور شد که انتظار ندارد رشد کلی اقتصاد ایران در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ میلادی از ۲/۲ درصد در هر سال فراتر رود، اما به هر صورت، توسعه و گسترش فعالیت‌های اقتصادی در ایران را بسیار چشمگیر و رو به افزایش ارزیابی کرد.

بیزنس مانیتور در نهایت، تولید پایدار و فروش موفقی را برای صنایع خودرو ایران طی ۵ سال آتی پیش‌بینی کرد. این موسسه تحقیقاتی تاکید کرد: انتظار می‌رود که فروش خودرو در ایران تا پایان سال ۲۰۱۱ به بیش از ۲ میلیون و ۲۴۰ هزار دستگاه برسد و این رقم تا پایان دوره مورد پیش‌بینی در سال ۲۰۱۶ میلادی از ۲ میلیون و ۸۹۰ هزار دستگاه فراتر رود.