آغاز به کار نمایشگاه خودروی نیویورک

گروه خودرو - هر ساله ده‌ها نمایشگاه خودرو در سراسر دنیا برگزار می‌شود که بسته به محل برگزاری و تعداد حاضران می‌توان آنها را رتبه‌بندی کرد. در سال‌های اخیر نمایشگاه‌های دیترویت، پاریس و نیویورک از جمله مهم‌ترین نمایشگاه‌های خودرو در سراسر دنیا بوده‌اند و تمامی برندهای خودروسازی برای حضور در آنها اعلام آمادگی می‌کنند. این در حالی است که در سال جاری میلادی بیش از ۷۱ شرکت خودروسازی در نمایشگاه‌ها حضور یافته‌اند که هر یک بیش از دو مدل خودرو عرضه کرده‌اند. تعداد خودروهایی که امسال برای اولین بار به نمایشگاه فرستاده شده‌اند را می توان بیش از ۱۳ مدل دانست که یک رکورد بی‌نظیر است.

البته این تعداد مدل خودروی جدید در کنار ۱۹ مدل خودروی کانسپت و بیش از ۱۵ مدل خودروی فیس لیفت شده سبب شده است تا نمایشگاه‌های سال جاری اهمیت بیشتری نسبت به دیگر نمایشگاه‌ها داشته باشد.

نمایشگاه بین‌المللی نیویورک که یک نمایشگاه ده روزه است و اخبار مربوط به آن از هفته گذشته منتشر شده است از روز چهارشنبه چهارم آوریل سال ۲۰۱۲ میلادی رسما کار خود را آغاز کرد. این نمایشگاه که بعد از نمایشگاه دیترویت دومین نمایشگاه بزرگ خودرو در دنیا است در روزهای چهارم و پنجم این ماه مخصوص اصحاب رسانه است و از روز ششم آوریل یعنی جمعه هفته جاری تا روز پانزدهم ماه آوریل برای عموم آزاد است. در نمایشگاه سال جاری ۱۳ مدل جدید خودرو دیده می‌شود و ۱۹ خودروی کانسپت نیز به نمایشگاه فرستاده شده است.

از جمله خودروهایی که برای اولین بار در این نمایشگاه عرضه شده‌اند می‌توان به خودروی اکورا RDX و خودروی بی‌ام‌و سری سه و خودروی بی‌ام‌و سری شش کوپه و در نهایت خودروی بیوک ENCORE اشاره کرد. از دیگر خودروهایی که برای اولین بار در نمایشگاه دیده شده است می توان به کادیلاک ATS و کادیلاک XTS و خودروی شورلت مالتیبو و شورلت اسپارک و داج دارت اشاره کرد.

خودروهای فورد فیوزن و مینی روداستار و نیسان پاثفیاندر و پورشه باکستر و سایون اف-ار اس و در نهایت سابورا BRZ دیگر خودروهایی هستند که در نمایشگاه قرار دارند. این نمایشگاه از سال ۱۹۰۰ میلادی تاکنون برگزار شده است و در این صد سال همواره با استقبال زیادی از طرف شرکت‌های خودروسازی مواجه شده است و گفته می شود دلیل استقبال زیاد خودروسازان از این نمایشگاه واقع شدن آن در کشوری است که بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیا است و لوکس‌ترین خودروها در آن بازار مبادله می‌شوند.

به خصوص در سال‌های اخیر که بحران اقتصادی اروپا از رونق نمایشگاه‌های خودرو در این منطقه کاسته است و اغلب برندها بهترین محصولاتشان را وارد نمایشگاه‌های آمریکا می‌کنند. خلاصه از میان بیش از ۱۰۰ مدلی که در این نمایشگاه معرفی شده است خودروی RAPIDE تولید شرکت استون مارتین به عنوان برترین خودروی سال ۲۰۱۱ میلادی معرفی شد دلیل انتخاب این خودرو طراحی زیبا و منحصر به فرد آن است که می تواند زمینه را برای جذب مشتریان فراهم آورد.

خودروی شورلت ولت نیز در نمایشگاه امسال به عنوان برترین خودروی سبز سال ۲۰۱۱ میلادی معرفی شد و همراه با خودروی لیف تولید نیسان در جایگاه اول خودروهای الکتریکی دنیا قرار گرفت. در این نمایشگاه بیش از ده مدل خودروی کانسپت نیز دیده می‌شود که بسیاری از تحلیل‌گران این خودروها را طرح‌های آتی خودرو یا پیش‌بینی خودروسازان برای آینده بازار می‌دانند. خودروی اکورا NSX۳ و کادیلاک CIEL در کنار لکسوس LF-LC و لینکولن MKZ از برترین خودروهای کانسپتی هستند که معرفی شدند. گفته می‌شود طراحی این خودروها بسیار متفاوت از دیگر خودروهای کانسپتی است که تا کنون در نمایشگاه‌ها بوده است و انتظار می‌رود تولید آنها پرهزینه‌تر از خودروهای موجود در بازار باشد و به همین دلیل باید تا عرضه آن به بازار مدت بیشتری صبر کرد. به هر حال نمایشگاه خودروی نیویورک با زرق و برق‌های زیاد و مدل‌های متنوعی که در آن دیده می‌شود یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های خودرو است که هم طرفداران خودروهای لوکس و اسپورت و هم علاقه‌مندان به خودروهای بزرگ و خانوادگی می‌توانند در آن حاضر شوند و خودروی محبوبشان را بیابند.