ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا زمانی که مدل نهایی قیمت‌گذاری خودرو تدوین نشده و خودروسازان و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به توافق نهایی دست نیافته‌اند، این سازمان اجازه ندارد با افزایش غیر قانونی قیمت‌ها به‌ویژه خودرو کنار بیاید. «مهدی غضنفری»‌ که در حاشیه سی امین گردهمایی علوم زمین در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، تصریح کرد سازمان حمایت موظف است با کمک سازمان تعزیرات حکومتی از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها در هر کالایی جلوگیری کند.

به گفته وی، در زمان حاضر «مدل قیمت‌گذاری» یکی از بحث‌های جدی میان خودروسازان و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است که آیا نرخ گذاری براساس قیمت تمام شده خودرو باشد یا این که نه، حاشیه بازار تعیین کننده خواهد بود. وی تاکید کرد: ‌بنابراین تا تدوین مدل و حصول توافق نهایی، ‌سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اجازه ندارد با افزایش غیرقانونی قیمت‌ها موافقت کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به درخواست برخی خودروسازان برای افزایش قیمت‌ها گفت: ‌‌قرار بر این بود که آنها مدارک و مستندات خود را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارائه کنند و این سازمان تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

به گفته غضنفری در صورتی که برای سازمان حمایت، تحمیل هزینه‌های بالا و قرار گرفتن خودروسازان در حاشیه ضرر اثبات شد، قطعا با افزایش قیمت موافقت می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از خودرو سازان خواست تا همچون گذشته با دولت همکاری کرده و اجازه دهند نگرانی‌های آنها در باره احتمال ضرر از وضعیت قیمت‌ها، از مسیر قانونی خود پیگیری شود.

وی همچنین گفت که تاکنون برای برخی خودروسازان بزرگ پرونده تخلف شکل گرفته و جریمه شده‌اند.