روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت - تولید انواع خودرو طی ۱۰ ماه منتهی به دی ماه امسال، بیش از یک میلیون و ۳۸۱ هزار و ۸۱۲ دستگاه شد که این میزان نسبت به ۱۰ ماه نخست سال ۸۹ رشد ۵/۳ درصدی را نشان می‌دهد.

در این مدت میزان تولید خودروهای سواری بالغ بر یک میلیون و ۱۸۷هزار و ۱۴۸ دستگاه بود که رشد ۶/۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۸۹ را نشان می دهد. طی ۱۰ماه نخست سال جاری بیشترین خودروهای تولید شده در گروه خودروهای سواری شامل پراید نسیم و صبا ۵۱۳ هزار و ۷۲۲دستگاه، انواع پژو۴۰۵ اعم از انژکتوری و دوگانه سوز بالغ بر ۱۴۷هزار و ۸۳۶دستگاه، پژو ۲۰۶ به تعداد ۱۴۴هزار و ۹۹۵دستگاه، سمند بالغ بر ۱۱۵هزار و پنج دستگاه، پژو پارس به تعداد۷۴ هزار و ۳۷۹دستگاه، تندر۹۰ به تعداد ۷۵هزار و ۲۴۴دستگاه، تیبا بالغ بر ۲۸هزار و ۵۹۷دستگاه و تینا به تعداد یک هزار و ۲۰۰دستگاه تولید شده است.

همچنین در این مدت ریو به تعداد ۱۵هزار و ۳۲دستگاه، پژو ۲۰۷ آی به تعداد ۹ هزار و ۹۳۳دستگاه، مگان به تعداد ۹ هزار و ۵۷۴دستگاه تولید شده است.

سایر گروه‌های خودروسازی طی ۱۰ماه گذشته، در گروه وانت بالغ بر ۱۶۰هزار و ۹۱۳ دستگاه، در گروه کامیون به تعداد ۲۷ هزار و ۸۸۱دستگاه، در گروه مینی بوس به تعداد سه هزار و ۱۰۶ دستگاه و در گروه اتوبوس بالغ بر دو هزار و ۱۲۹ و «ون » به تعداد ۵۰۳ دستگاه تولید داشته است.