خبرآنلاین- رییس کمیسیون صنایع مجلس گفت: قیمت برخی خودروهای ساخت داخل می‌تواند کاهش یابد و نیز فاصله قیمت صادراتی برخی سواری‌ها با بهای داخلی، منطقی نیست.

سیدحسین‌هاشمی در پاسخ به این سوال که چرا خودروسازان داخلی تلاشی برای تولید خودروهای روز دنیا انجام نمی‌دهند، گفت: متاسفانه به دلیل مسائل سیاسی حاکم بر مناسبات اقتصادی غرب با ایران، شرکت‌های معتبر خودروسازی حاضر نیستند در تولید خودروهای جدید خود در ایران مشارکتی کنند. رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این خصوص به بیان خاطراتی پرداخت و اظهار کرد: حتی در دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی، طی سفری که به ایتالیا به همراه وزیر صنایع وقت انجام شد، شاهد بودم که تلاش‌هایی برای جلب مشارکت شرکت فیات صورت گرفت ولی مقامات این شرکت حاضر به مذاکره در این خصوص نشدند. به طوری که هیات ایرانی به نشانه اعتراض بازدید از کارخانه فیات را لغو کرد.

وی افزود: همچنین از تویوتا تقاضا شد که خط تولیدی در ایران احداث کند که این شرکت هم این درخواست را نپذیرفت. از این‌گونه مثال‌ها زیاد است.‌ هاشمی تاکید کرد: در شرایط فعلی که ابعاد تحریم‌های غرب علیه ایران دامنه دارتر شده است، نمی‌توان خیلی به خودروسازها در مورد تولید مدل‌های قدیمی‌تر بازار خرده گرفت.

وی در خصوص نقش مافیا در افزایش عرضه انحصاری برخی برندهای خارجی در ایران گفت: البته کشف مافیای خودرو و اثبات وجود آن، کار نهادهای اطلاعاتی و امنیتی است ولی تا آنجا که بنده مطلعم و اشاره کردم، نقش مسائل سیاسی در این زمینه پررنگ است.