گروه خودرو- شرکت سایپا در حالی از هفته گذشته پیش‌فروش محصولات خود به مناسبت دهه فجر را آغاز کرده که خبرها حکایت از اعلام شرایط پیش فروش محصولات ایران خودرو از امروز دارد.بنابر اخبار رسیده، دریافت مجوز پلاک سال ۹۱ یکی از دلایل تاخیر ایران خودرو در اعلام فروش ویژه امسال به مناسبت دهه فجر است. هرچند تا بعداز ظهر دیروز مشخص نبود که ایران خودرو توانسته مجوز پلاک ۹۱ را برای محصولات خود اخذ کند یا نه، اما به گفته برخی منابع آگاه، به احتمال زیاد این شرکت شرایط فروش ویژه بهمن ماه امسال خود را با پلاک ۹۱ امروز اعلام خواهد کرد.در واقع ایران خودرو قصد دارد با در نظر گرفتن پلاک ۹۱ برای خودروهای خود، مشتریان را از دردسرهای مربوط به پلاک قدیمی‌نجات دهد.در همین حال گفته می‌شود که احتمال تغییر قیمت برخی خودروها که به دلیل شرایط موجود با ضرر، تولید می‌شوند یکی از دلایل تاخیر در اعلام شرایط پیش فروش خوانده می‌شود. ظاهرا خودروسازان با توجه به افزایش نرخ ارز و همچنین شدت محدودیت‌های بین‌المللی درخواست خود مبنی بر افزایش قیمت برخی خودروها را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان ارائه کرده‌اند.

ایران خودرو نیز مانند سایر خودروسازان داخلی با افزایش رشد هزینه‌های تولید و همچنین نوسان نرخ ارز با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند این در حالی است که مدیرفروش این شرکت تاکید کرده ایران خودرو بدون مجوز سازمان حمایت، اقدام به افزایش قیمت محصولات خود نخواهد کرد.

با این حال ظاهرا ایران خودرو چه مجوز افزایش قیمت دریافت کند و چه نکند، فروش ویژه بهمن ماه خود را خواهد داشت و قیمت هایی که در این «فروش» اعلام می‌شوند، تا انتهای سال ثابت می‌مانند.