ایکوپرس- همزمان با هفته هوای پاک، مراسم معرفی محصولات خودروسازان با استاندارد یورو ۴ در راستای تمرکز بر تولید خودرو‌های کم مصرف و سازگار با محیط زیست و بهره‌مندی از سوخت‌های جایگزین در هفته جاری با حضور مقامات بلند پایه کشور برگزار می‌شود. بر این اساس همزمان با هفته هوای پاک، نخستین خودرو‌های تولید شده از محصولات گروه صنعتی ایران خودرو با استاندارد یورو ۴ معرفی می‌شود.

در این مراسم خودروهایی از جمله پژو ۲۰۷ آی، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار V۸، سورن ELX، سمند میکرو هیبرید، دنا و رانا با استاندارد یورو ۴ به نمایش در می‌آیند.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو، در این زمینه گفت: در سه ماه نخست سال آینده برنامه ارتقای استاندارد محصولات به یورو۴ مطابق زمان بندی اجرایی خواهد شد. در حال حاضر نیز امکان تولیدات نمونه و آزمایشی محصولات پژو ۲۰۶، ۲۰۷ آی، تندر ۹۰ و سورن با استاندارد یورو ۴ امکان‌پذیر است.

جواد نجم‌الدین تصریح کرد: تجهیز کلیه محصولات این شرکت به سیستم ترمز ضد قفل و کیسه هوا از مهم‌ترین اقدامات ایران خودرو در جهت ارتقای کیفیت و ایمنی محصولات بوده است.

وی افزود: تولید انبوه خودرو رانا از سال آینده آغاز می‌شود و این خودرو استاندارد زیست محیطی یورو ۴ را تامین می‌کند.

او تاکید کرد: در سال آینده مراحل انبوه سازی دیگر محصول جدید و لوکس این شرکت به نام دنا با استاندارد زیست محیطی یورو ۴ نیز آغاز می‌شود؛ به طوری‌که مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ارائه محصول فوق به بازار از اواخر سال آینده پیش‌بینی می‌شود.